Nivelul beneficiilor acordate de companii angajaților în scădere, din cauza pandemiei, dar cu șanse mari de redresare în următoarea perioadă 1
Ultima Ora Social

Nivelul beneficiilor acordate de companii angajaților în scădere, din cauza pandemiei, dar cu șanse mari de redresare în următoarea perioadă

Beneficiile extrasalariale sunt printre cele mai importante instrumente care au schimbat în bine calitatea vieții angajaților. De aceea, odată cu declanșarea crizei de coronavirus, beneficiile angajaților păreau să fie printre primele cheltuieli tăiate pe lista tuturor companiilor preocupate de planul de salvare prin reducerea costurilor.

Cu toate acestea, datele analizate de Up România pe companiile din portofoliu arată că, în unele sectoare de activitate, nivelul beneficiilor acordate de companii angajaților a rămas constant, iar aici enumeram sectoarele servicii, retail, financiar-bancar, real-estate, construcții, transport.

În același timp, sectoarele cele mai afectate de criză au fost HORECA-turism, iar altele, precum automotive, industria grea și ușoară, pharma și industria chimică au înregistrat scăderi de până la 50%.

Actuala criză este un test pentru toate companiile din România. Știu cât de greu le-a fost acestora să continue acordarea de beneficii în această perioadă. Totuși, multe au făcut-o, ceea ce arată atât maturitatea lor, cât și o nouă mentalitate în ceea ce privește parteneriatul cu propriii angajați.

În ceea ce ne privește, în această perioadă am încurajat tranziția de la hârtie la card prin susținerea costurilor de emitere a cardurilor, ceea ce a condus la creșterea cu 20% a numărului de companii care au renunțat la suportul de hârtie al tichetelor de masă în favoarea cardurilor”, a arătat Elena Pap, director general Up România și director Regional Up Group.

În ceea ce privește acordarea de tichete și carduri cadou în perioada martie-aprilie 2020 -lunile în care, în mod tradițional, se acordă astfel de beneficii pentru 8 Martie și Paște – în ciuda dificultăților întâmpinate de companii, volumul de bonusuri acordate salariaților sub formă de tichete și carduri Up Cadou nu a înregistrat scăderi semnificative.

Comparativ cu 2019, zona București-Ilfov se păstrează pe locul întâi la volumul acordat, atât pe suport electronic, cât și pe suport de hârtie. Zonele de est și nord-est au ales să treacă la carduri, comparativ cu alte zone, iar cei care și-au păstrat constantă politica HR de susținere și motivare a angajaților sunt companiile din zona centrală a țării. Față de anul trecut, firmele din sud întâmpină dificultăți evidente, trecând de pe locul 3 în topul zonelor cu o politică HR atentă la salariați pe locurile 4 și 5.

Despre Grupul Up:

Grupul Up este un grup internaţional şi solid. Prezent în peste 30 de ţări, Grupul Up îşi adaptează expertiza la specificul local. Zi de zi este alături de 26,6 de milioane de persoane din întreaga lume prin zeci de mărci de produse şi servicii: tichete, carduri sau aplicații mobile.

www.up.coop 

Despre Up România

Up România face parte din Grupul Up și deservește peste 20.000 de clienți și 750.000 de beneficiari. Cu o prezenţă de peste 17 ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța business-ului companiilor:

  • Produse și servicii care facilitează viața de zi cu zi a salariaților prin accesul la beneficii în multe domenii – tichete pe suport de hârtie și carduri Up Dejun, Up Cadou, Up Vacanță, Up Cultură, tichete de creșă
  • Soluții digitale interactive de incentivare și recompensare – STIM Online
  • Servicii dedicate comercianților
  • Soluții personalizate pentru modernizarea sectorului de acțiune socială – tichete sociale, tichete sociale pentru grădiniță
  • Soluții pentru achiziții inteligente dedicate companiilor mici și mijlocii – IMM – platforma Up Achiziții.

 

 

 

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.