Ministrul Șova și-a dat seama DE CE A DERAIAT TRENUL: ”Reabilitarea CĂII FERATE este absolut necesară”
Ultima Ora

Ministrul Transporturilor DEZVĂLUIRI despre CFR călători. Atentat la siguranța națională

Ministrul Transporturilor DEZVĂLUIRI despre CFR călători. Atentat la siguranța națională

Ministrul Transporturilor a dezvăluit la DCNews jaful care a avut loc la CFR Călători. Este caz de siguranță națională.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a făcut dezvăluiri explozive la DCNews cu privire la situația de la CFR Călători. „În legătură cu CFR călători, trebuie să spun, așa cum am reliefat acum câteva luni, noi ne confruntăm astăzi cu o mare criză de vagoane la CFR Călători, din păcate în anii trecuți, și nu vreau să mă refer la probleme de tip greaua moștenire, dar nu pot să fac abstracție de faptul că astăzi, din 1200 de vagoane pe care CFR călători ar fi trebuit să le aibă în trafic, are doar 800 de vagoane, deci lucrează cu două treimi din parcul său” a declarat Șova.

Deficit de 30% din capacitatea de trasport 

Ministrul susține că situația dezastruoasă a fost explicată cu o minciună. „La începutul mandatului meu am găsit peste 400 de vagoane și jumătate din trenurile Săgeata Albastră trase la gard. Ca să le repunem în piață, am luat măsuri de repornire a unor licitații privind reparația acestor vagoane, pot să spun că astăzi avem semnate contracte, dar este prea târziu pentru a produce efecte așteptate în anul acesta și mai ales în sezonul de vârf. Pierdem și nu pot să nu mă refer că responsabilitățile celor care au administrat interesele căii ferate, Companiei de călători, anii trecuți frizează asasinatul economic pur și simplu. Să duci compania națională de transport pasageri într-un deficit de 30% din capacitatea sa de transport este extrem de grav. Acest lucru eu nu cred că a fost întâmplător. Anul trecut, din 80 de milioane nu au cheltuit aproape nimic pe reparații, iar primele explicații pe care le-am primit de la fostul manager, slavă Domnului că i s-a terminat mandatul, că nici nu aș fi putut să intervin într-un fel având în vedere stabilitatea ordonanței 109, mi-a explicat că nimeni nu se prezintă la licitațiile de reparații, lucru complet fals. Pentru că dacă am reevaluat caietele de sarcini, azi avem contracte, totuși în cinci luni”.

Electroputere Craiova nici nu a vrut să audă

Compania Electroputere Craiova a trezit la realitate ministerul după ce a spus adevărul despre prețul pentru reparații din caietul de sarcini.

„Am avut o întâlnire cu reparatorii care au replicat în sensul că ‘prețul pe care îl oferiți voi este nesustenabil’. Managerul de la Electroputere Craiova ne-a dat exemplu că repară același tip de locomotive la prețuri mai mari pentru căile ferate austriece. Ne-a spus ‘domnule, doar nu credeți că este vreo șpagă, vreun aranjament ocult. Lucrez pe prețurile corecte, iar prețul cu care repar eu o locomotivă afectată în mod asemănător de vechima ca o locomotivă românească este cu 15-20% mai mare decât oferiți voi prețul maxim. Am toată capacitatea ocupată ocupată de contracte cu austriece. Nici nu mă interesează să vă mai repar materialul românesc, deși mi-aș dori să contribui în condiții rezonabile de piață la susținerea feroviar românesc, lucru care mi sa părut absolut legitim'”, a mai declarat Lucian Șova.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.