Furnizorul de servicii telematice WebEye, fondat în urmă cu 18 ani, a atins 70.000 de soluții active 1
Furnizorul de servicii telematice WebEye, fondat în urmă cu 18 ani, a atins 70.000 de soluții active
Ultima Ora Social

Furnizorul de servicii telematice WebEye, fondat în urmă cu 18 ani, a atins 70.000 de soluții active

Compania WebEye Telematics atinge un nou punct de referință pe piața serviciilor telematice din regiune, prin instalarea, la sfârșitul lunii iunie, a dispozitivului de urmărire a vehiculelor prin satelit cu numărul 70.000, la mai puţin de un an de la activarea celui cu numărul 60.000.

Dezvoltarea continuă a serviciilor sale şi anularea taxei inițiale de accesare a serviciilor sunt motivele acestei creșteri rapide. Compania s-a adaptat schimbărilor apărute în tendințele consumatorilor și a introdus, recent, pachete tarifare noi cu taxe lunare fixe, care se concentrează în mod expres pe operarea bazată pe servicii și date.

Vehiculul cu numărul 10.000 se alătura flotei WebEye în 2006, la cinci ani de la înființarea companiei. Primii reprezentanți ai sistemelor moderne telematice de astăzi, tracker-ele prin satelit ale vehiculelor, au evoluat în salturi în acei ani. Astfel, până în 2010, numărul vehiculelor care utilizau serviciile WebEye dezvoltate de compania din Ungaria s-a dublat. În timp ce noile tehnologii și cererea puternică a clienților au generat creșterea în primii ani de la lansare, diversitatea serviciilor oferite și un nou model, mai flexibil, de afaceri a stabilit cursul inovării în ultimul deceniu. Datorită extinderii regionale, WebEye devenea disponibil în zece țări, compania lansându-și soluția e-Tachograph în 2013, ceea ce a simplificat administrarea timpilor de conducere. Prin aderarea la sistemul electronic de taxare electronică din Ungaria și extinderea rețelei internaționale de vânzări, compania a ajuns la 40.000 de dispozitive instalate în 2014. Activarea dispozitivului cu numărul 50.000, un reper deosebit de important în evoluţia companiei, a avut loc în 2015. Aceasta reprezintă o creștere de cinci ori a numărul de vehicule „aflate sub supravegherea sa”, în doar un deceniu. În același an, a fost lansat și serviciul WebEye Driving Style. Ca rezultat, în mare parte, al acestei evaluări a stilului de conducere, clienții noștri au economisit până acum 12,3 milioane de litri de combustibil, rezultat valabil pentru cei aproximativ 2,4 miliarde de kilometri monitorizați prin acest serviciu – și asta doar în ultimii patru ani.

Răspunsuri la nevoile de schimbare ale utilizatorilor

Dezvoltarea consistentă din ultimii ani este rezultatul lansării unor soluții inovatoare, precum și a unei adaptabilități recunoscute la tendințele de schimbare și la cerințele utilizatorilor. Costurile concrete au devenit fundamentale pentru transportatorii rutieri, având în vedere concurența accentuată din industrie. Un bun exemplu ar fi următorul: dealerii de vehicule comerciale oferă, de obicei, finanțarea camioanelor grele cu garanție de răscumpărare, astfel încât operatorii știu exact la ce sumă se pot aștepta să primească pentru vehiculul lor, la sfârșitul termenului de răscumpărare. În mod similar, transportatorii optează din ce în ce mai mult pentru contractele de întreținere, cu ajutorul cărora costurile operaționale ale vehiculelor pot fi planificate exact. Astfel, contactele se extind şi acoperă, de asemenea, suprastructura, semiremorca și/sau anvelopele, în multe cazuri, pentru a preveni, pe cât posibil, costurile neașteptate. Mulți transportatori aleg astfel soluții de închiriere pe termen lung, pentru a-și acoperi nevoile de transport temporar sau permanent, astfel că doar o singură factură acoperă aproape toate costurile legate de vehicule.

După cum arată acest exemplu, există o cerere tot mai mare din partea clienților pentru a transparentiza și anticipa costurile. Motivul este foarte simplu, acela de a-și menține competitivitatea, prin reducerea cheltuielilor prin toate mijloacele posibile. Aceleași argumente au generat cerințele pentru simplificarea modalităților de plată a serviciilor telematice, precum și pentru ca serviciile telematice să fie adaptate la interpretarea actuală a termenului „serviciu”. Serviciile telematice sunt cele mai bune instrumente pentru a identifica toate costurile ascunse și efectele nefavorabile ale acestora – soluțiile telematice constituindu-se astfel ca instrumente esențiale pentru reducerea costurilor.

Telematics-as-a-service

Cu toate acestea, cheltuielile legate de achiziționarea unităților de bord și a accesoriilor pentru aceste sisteme, precum și costurile de livrare și instalare, au împiedicat mulți jucători din zona de logistică să utilizeze aceste dispozitive în trecut. În plus, costul unic a însemnat o cheltuială inițială semnificativă pentru flotele mai mari. O simplă comparație: procedurile furnizorilor de servicii de internet în ceea ce privește cheltuielile inițiale s-au schimbat și, astfel, achiziționarea obligatorie de modemuri a fost anulată. La fel și pe piața de servicii de telemetrie, a devenit necesară dezvoltarea unor noi structuri dispozitive pentru serviciile de urmărire a vehiculelor. WebEye și-a schimbat abordarea și politica de afaceri în urma modificărilor cerute de clienți: a eliminat taxele unice în cazul pachetelor nou lansate, astfel încât acum este disponibilă o gamă completă a serviciilor sale telematice, pe baza unor comisioane fixe și lunare. Clienții pot economisi aproximativ 620 de euro pe vehicul, în funcție de specificațiile tehnice exacte – pe baza acestor condiții noi, în comparație cu ofertele anterioare. Aceasta este o schimbare pozitivă pentru companiile care operează flote mai mici – chiar și un singur vehicul. Costurile inițiale semnificative ale serviciilor telematice, adesea mandatate de cumpărătorii de transport, au afectat competitivitatea acestora într-un mod disproporționat negativ. În plus, fosta garanție de 24 de luni a dispozitivului general a fost înlocuită cu o garanție continuă de înlocuire și reparație, valabilă pentru întreaga durată a contractului de service. Astfel, operatorii flotelor mai mici și mai mari își pot desfășura activitatea principală – transportul mărfii proprii sau a clienților – mult mai corect, aceștia putând, în același timp, optimiza performanța continuu prin serviciile WebEye.

Telematica viitorului

WebEye își propune să își dezvolte în continuare serviciile de telematică în următorii ani, iar compania va continua eforturile de consolidare a poziției sale pe piața regională, care acum acoperă 14 țări. Mai mult, compania își propune ca urmărirea vehiculelor prin satelit să fie disponibilă și pentru noile grupuri-țintă: MyWebEye este special conceput pentru vehiculele utilitare ușoare și poate oferi o nouă alternativă pentru optimizarea costurilor operaționale ale vehiculelor comerciale sub 3,5t. Numărul de dispozitive este de așteptat să crească și mai mult, datorită dezvoltărilor pieței de profil, iar WebEye va atinge obiectiv după obiectiv.

Mai multe informații referitoare la aceste noi pachete de servicii sunt disponibile la acest link:

https://www.webeye.eu/taas-ro

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.