4.890 de poduri CFR se pot PRĂBUȘI oricând
Ultima Ora Social

ALERTĂ. 4.890 de poduri CFR se pot PRĂBUȘI oricând. Se recunoaște oficial că VIEȚILE calătorilor sunt în pericol

Raportul CFR SA pe anul 2017 este unul înspăimântător. Conform documentului, pe căile ferate din România se pot produce catastrofe oricând. Din cele 17.734 de poduri şi podeţe feroviare aflate în administrarea CFR SA, companie care administrează infrastructura, 65% aveau durata de funcţionare expirată. Dintre acestea, 4.890 de poduri CFR au durata de viaţă proiectată depăşită. Adică sunt, efectiv, ”terminate”!

4.890 de poduri CFR se pot PRĂBUȘI oricând

Pe sub Podul CFR ”Constanța”, din Sectorul 1, București, circulă mașini. Acest pod este recunoscut drept un pericol public, dar nu face nimeni nimic

 

Potrivit raportului de activitate pe anul trecut al companiei CFR SA (vezi aici, pag. 49 – 50) , din cele 17.734 de poduri şi podeţe feroviare, 7.552 (43%) aveau durata normală de funcţionare expirată, iar un număr de 4.890 (22%) aveau durata de viaţă proiectată depăşită. Astfel, viețile călătorilor sunt puse în pericol la fiecare călătorie, dar nimeni nu își asumă nicio răspundere!

Nu mai fac revizii la poduri, pentru că nu mai au cu ce

Pe de altă parte, din cele 4.933 de poduri şi podeţe cu structură metalică, a căror greutate se ridică la 210.000 reviziile s-au făcut doar pentru o cantitate care a reprezentat 56% din tonaj. Motivele: lipsa personalului şi defectarea celor două drezine ale CFR SA pentru inspecţia podurilor.

Nici la capitolul tuneluir nu stăm bine. 75% din acestea au nevoie de investiţii urgent. Numărul tunelurilor feroviare aflate în circulaţie anul trecut era de 171, cu o lungime totală de 67.086 km. Dintre acestea, aproximativ 50% prezentau infiltraţii la interior, iar 25% necesitau reparaţii ca urmare a stării tehnice (colmatarea sistemului de drenare, infiltraţii majore, zidăria afectată).

De asemenea, raportul spune că în România există 1.206 de puncte periculoase instituite la sfârşitul lui 2017 pe calea ferată, dintre care 416 în categoria I, iar din acestea, 261 de puncte erau pe liniile magistrale şi principale.

Adică Ministerul Transporturilor recunoaște că pune, efectiv, viața oamenilor în pericol, le ia și bani pe acestă temă, dar nu își pune problem să rezolve această situația, care poate fi catalogată drept tentativă de crimă.

 

 

 

 

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.