Atenție șoferi. Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în Capitală ar putea intra în vigoare
Social

Atenție șoferi. Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar în Capitală ar putea intra în vigoare

Viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, a declarat, vineri, că proiectul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar ar putea intra în vigoare în primăvară, după ce va intra în plen pe data de 20 februarie. Taxa pentru recuperarea unei mașini ridicate ajunge la 500 de lei, conform mediafax.ro

Proiectul privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe marile bulevarde ale Capitalei a fost dezbătut, vineri, la Primăria Capitalei.

Potrivit viceprimarului Capitalei, Aurelian Bădulescu, acest nou regulament ar putea intra în vigoare din primăvară.

„În regulament există doar rețeaua de bulevarde a Municipiului București, care vascularizează atât drumurile, cât și accesul către serviciile public-sociale. Nu va fi ceea ce am declinat, de afaceri ale unor sectoare sau companii. Operatorul va fi public, o societate comercială a municipiului București. Nu este o vânătoare a cetățenilor, a șoferilor care își lasă mașinile la voia întâmplării. Este vorba de descurajarea prin decizii ferme și măsuri obiective ale unor astfel de situații. Se pot ridica mașinile de pe pista de biciclete, nu de pe trotuar. Poate fi sancționat cel care a parcat pe trotuar de către polițiștii rutieri”, a declarat, vineri, Aurelian Bădulescu.

Potrivit acestuia, regulamentul ar putea intra în vigoare în primăvară.

„Pe 20 februarie va intra proiectul în plen, așteptăm 10 zile ca să fie publicat în Monitorul Oficial, așteptăm și punctul de vedere al prefectului, care nu poate fi decât unul pozitiv, după care credem că în maximum 30 de zile (în primăvară – n.r.) vom avea acest regulament în vigoare”, mai susține Bădulescu.

Pe site-ul Primăriei Bucureşti a fost publicat, în decembrie, un proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului București.

De această operaţiune se va ocupa Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti S.A., iar activitatea va avea loc 24 din 24 de ore.

Proiectul de hotărâre este supus dezbaterii publice timp de 30 de zile lucrătoare, termenul fiind 8 februarie 2019.

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, precum şi dispunerea măsurii de ridicare se va face de către poliţiştii rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti, ori de către poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţiei Locală. Agenţii constantatori vor înregistra foto sau video zona staţionării vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenţiei şi dispun în scris aplicarea măsurii de ridicare printr-o Dispoziţie de Ridicare.

Dispoziţia de ridicare conţine data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul, numele şi prenumele agentului constatator şi instituţia din care face parte, indicarea temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video, menţiuni privind avariile vizibile pe vehicul, date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

Înainte de ridicare, agentul constatator va fotografia vehiculul şi va completa fişa privind starea vehiculului.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea lui, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operaţiunii de ridicare.

Astfel, pentru o maşină care depăşeşte 5 tone, tariful total, adică ridicare, transport și depozitare ajunge la 620 de lei, iar pentru un autoturism, precum un Logan, tariful este de 500 de lei.

„Sunt bulevarde în care această măsură nu poate fi aplicată. Pe bulevardul Iuliu Maniu nu le poți cere oamenilor să nu-și mai parcheze mașinile acolo pentru că nu au unde să le parcheze.Acele mașini care blochează mijloacele de transport în comun ar trebui ridicate, fără disuție. Ar trebui trecute într-o anexă acele anumite zone din care să fie ridicate mașinile.

Este nerezonabil ca acum Bucureștiul să gestioneze doar un număr de câteva mii de locuri de parcare. Peste tot unde oamenii parchează, ilegal sau nu, să le delimităm și să luăm o taxă, din care să reușim să gestionăm acest fenomen”, a susținut și deputatul Nicușor Dan în dezbaterea publică de vineri.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.