Viorica Dăncilă, lovitură pentru Uber și Taxify. Ce se întâmplă cu cele 2 companii
Ultima oră. Uber și Bold au primit autorizație de la Ministerul Comunicațiilor
Ultima Ora Social

Uber și Taxify, cerere de ultim moment pentru Dăncilă. ”În numele celor 2 milioane de români”

Cerere de ultim moment pentru Guvernul Dăncilă. Uber și Taxify îi solicită lui Dăncilă să nu le ofere taximetriștilor ordonanța de urgență în urmă căreia ar dispărea orice alt mijloc de transport privat din România, scrie ziare.com

Încă de la jumătatea lunii februarie, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a organizat un protest de amploare în Piață Victoriei, solicitând Cabinetului Dancila o ordonanță de urgență pentru combaterea pirateriei din branșă.

La acel moment, președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, a declarat că i se pare nedrept că societățile de taxi să aibă nevoie de o autorizațîi și licențe și, în plus, să plătească taxe și impozite, în vreme ce șoferii de UBER, Taxify, Bla Bla Car și Clever Go „circulă fără probleme, dau comenzi, încasează bani, sfidând legislația pentru transporturi și taximetrie”.

Protestul respectiv s-a suspendat după ce Guvernul a promis că va rezolva toate aceste probleme prin ordonanță de urgență. Când au văzut că ordonanță întârzie, COTAR a început să pună presiune pe Executiv, amenințând că blochează centrul Bucureștiului cu 5.000 de mașini aduse din întreagă țară. În consecință, pe 1 martie, Ministerul Dezvoltări a lansat în dezbatere publică proiectul de ordonanță de urgență solicitat de taximetriști.Potrivit proiectului de ordonanță, șoferii care fac transport fără licență pot fi amendați cu până la 5.000 de lei. Asta înseamnă că, pentru cea mai mare parte dintre șoferii care fac transport folosind aplicațîi de mobilitate urbană, activitatea ar deveni, peste noapte, păguboasă.

Asta, dacă nu se vor licenția și ei între timp. Din informațiile Ziare.com, în acest moment, în România, șoferii de Uber și Taxify, spre exemplu, au posibilitatea să obțînă atestate și chiar licențe de transport, dar pentru asta ar trebui să își înregistreze mașinile pe o firma. Or, mulți dintre ei nu procedează în acest fel, ci își folosesc mașinile proprii sau chiar închiriază unele pentru a face transport de călători.

Uber și Taxify: Cerem amânarea ordonanței, în numele celor două milioane de români care folosesc transportul alternativIn context, Uber și Taxify au transmis, joi, un punct de vedere comun prin care informează Guvernul că nu mai puțîn de 2 milioane de români folosesc serviciile de alternative de transport urban.

În consecință, din respect pentru acești oameni, legislația n-ar trebui modificată în grabă, ci în urmă unor dezbateri temeinice și prin raportare la legislația europeană.Iată punctul de vedere comun remis de Uber și Taxify redacției Ziare.com:

„Apreciem deschiderea Guvernului la dialog și îi asigurăm de cooperarea noastră deplină pentru modernizarea legislației de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate și nu interzise.

Până când vom avea și în România un cadru de reglementare pentru noile servicii de transport alternativ, cadru similar altor țări membre UE, solicităm membrilor Guvernului să amâne o potențială Ordonanță de Urgență, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori și a zecilor de mii de șoferi care folosesc platformele noastre pentru a-și câștigă existența.

Peste 2 milioane de oameni din România folosesc în mod activ Uber, Taxify sau alte aplicațîi similare. 1 din 10 români folosesc și apreciază aceste servicii pentru că sunt accesibile, sigure, de calitate și de încredere. Conform unui studiu IRES, 7 din 10 tineri văd aplicațiile noastre că pe o alternativă la mașînă personală, în timp ce 9 din 10 își doresc că autoritățile să încurajeze dezvoltarea acestui tip de servicii alternative și să nu le limiteze.

Până acum, această nouă industrie a serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de Euro la economia locală, în doar câțiva ani. În același timp, am contribuit la crearea și menținerea a zeci de mii de locuri de muncă care aduc noi taxe la bugetele publice. Potențialul este unul considerabil, iar angajamentul nostru comun este să investim în continuare în dezvoltarea acestei industrii în România. Ne dorim să lucrăm cu autoritățile pentru a ajută la eficientizarea transportului urban, reducerea poluării și rezolvarea crizei parcărilor din marile orașe.Împărtășim părerea industriei de taxi că este nevoie de o actualizare a cadrului legislativ, însă credem că aceste schimbări trebuie să favorizeze dezvoltarea industriei de mobilitate”.

Perioada de 10 zile în care o ordonanță de urgență rămâne, în mod normal, în dezbatere publică expiră la începutul săptămânii viitoare. Dacă Guvernul nu va ține cont de solicitările formulate de Uber și Taxify, textul ar putea pleca pe circuitul de avizare și ar putea chiar să fi adoptat, în scurt timp.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.