PROTEST al Transportatorilor români, în fața liderilor europeni. Ce vor SĂ STOPEZE Uniunea
Ultima Ora Social

Transportatorii IES LA PROTEST 2 zile la rând. Ce îi cer aceștia Ministrului Transporturilor, Lucian Șova

Transportatorii IES LA PROTEST 2 zile la rând. Ce îi cer aceștia Ministrului Transporturilor, Lucian Șova

Membrii Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) protestează în zilele de miercuri și joi, de la ora 9:00 la ora 15:00, în fața Ministerului Transporturilor. Ei sunt nemulțumiți că se ia în discuție schimbarea reglementările privind transportul de pasageri.

Săptămâna trecută, transportatorii au anunțat că vor protesta în zilele de 25 septembrie, 26 septembrie și 27 septembrie, cu 1.000 de autocare, dar au obținut autorizație doar pentru 26 și 27 septembrie, pentru un miting cu 500 de autocare.

„Am mers cu o cerere de 1.000, dar ni s-au aprobat 500. Cred că vor veni cam 500 de persoane și 500 de autobuze, cel puțin. Nu a fost timpul necesar, noi am depus joi cererea de miting, au primit-o vineri, din ce am înțeles de la autoritățile de la Primăria Capitalei, de la Comisia de Ordine Publică, și ne-au chemat astăzi (n.r. – luni)”, a declarat, luni, pentru MEDIAFAX, Ion Comuși, prim-vicepreședintele COTAR. Confederația include federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto.

„Nu vrem să creăm un disconfort cetățenilor și este un mesaj pe care îl transmitem mai mult doamnei premier. Poate nu a fost informată, noi asta ne dorim. Dorința noastru nu este să creăm un discomfort cetățenilor din București și să avem și pierderi din această cauză. Ideea este că acest ordin creează o destabilitate totală și vor intra foarte multe firme de transport privat în insolvență”, a mai spus reprezentantul COTAR.

Transportatorii sunt nemulțumiți că se discută modificarea reglementărilor privind transportul de persoane, atât interjudețean, cât și județean, așa cum sunt stabilite prin Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 980/2011. Reglementările vizate sunt incluse într-un proiect legislativ care se află în dezbatere la Comisia de Dialog Social, fiind vizat subpunctul de pe ordinea de zi.

„Noi i-am cerut domnului ministru Șova un singur lucru: să scoată subpunctul de pe ordinea de zi și să îl pună într-o dezbatere publică. S-o discutăm, după cum este și normal și să cădem de comun acord, nu cum este neapărat mai bine pentru noi, ci pentru cetățean”, au menționat reprezentanții COTAR, anterior, printr-un comunicat de presă.

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, joi, 20 septembrie, pentru MEDIAFAX, că a primit nenumărate notificări de la Consiliul Concurenței că, la acordarea licențelor pentru transporturile interjudețene de pasageri din România, trebuie eliminat criteriul de vechime pe traseu.

„În România, astăzi și de mai mult de 15 ani, o companie, dacă este autorizată pentru transport de pasageri și își propune să facă transporturi de la București la Madrid, poate face acest lucru în maximum o săptămână, capătă toate autorizările. Dacă dorește să facă transport de la București la Iași, nu a putut să facă acest lucru niciodată și, în viziunea transportatorilor, care își propun să protesteze nici nu ar trebui să poată face acest lucru vreodată. Pentru că până acum criteriul de alocare a acestor trasee în exclusivitate a fost legat de vechimea pe trasee. Regulamentul european 1.370, care intră în vigoare la 1 iulie 2019, prevede ca accesul la piața transporturilor publice regulate de pasageri să fie liber. Proiectul de ordin pe care l-am promovat, și care se află în consultare publică, reglementează acest lucru. Nu pierde nimeni dreptul de a avea acces la piață, însă nici nu va mai fi împiedicat nimeni să aibă acces la piață”, a explicat Șova.

Într-un comunicat transmis în urmă cu câteva zile, transportatorii precizau că de asemenea, cer să fie modificată Legea taximetriei, respectiv scoaterea sintagmelor în „mod repetat” și „în mod permanent”, precum și activitatea de „rent a car” să treacă la Ministerul Transporturilor, conform solicitărilor depuse în repetate rânduri. „Dorim ca activitatea de «rent a car» să fie trecută în administrația ARR, pentru a exista o mai bună coordonare și funcționare a acesteia, eliminând astfel orice posibilitate de activitate neautorizată”, se menționează în comunicatul de presă al COTAR.

Transportatorii mai consideră că domeniul transporturilor trece printr-o situație de criză în acest moment, având în vedere prețul combustibilului, care a crescut cu peste 18% față de aceeași perioadă a anului trecut, lipsa forței de muncă, creșterile salariale impuse, lipsa infrastructurii, deprecierea monedei naționale și creșterea inflației pentru serviciile de transport cu aproape 2,6%.

loading...

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.

Folosim cookie-uri pentru a va asigura o interactiune cat mai buna cu site-ul. Prin continuarea navigarii permiteti utilizarea cookie-urilor. Sunt de acord Detalii