Ministrul Șova și-a dat seama DE CE A DERAIAT TRENUL: ”Reabilitarea CĂII FERATE este absolut necesară”
Ultima Ora Politic

Ministrul Transporturilor SOLICITAT să clarifice situația podurilor din România

Ministrul Transporturilor SOLICITAT să clarifice situația podurilor din România

Deputatul vasluian Daniel OLTEANU (ALDE), apel la ministrul Transporturilor pentru clarificarea situației podurilor din Romȃnia

Daniel Olteanu, vicelider al Grupului parlamentar al ALDE, solicită ministrului Transporturilor, Lucian Șova, clarificări referitoare la securitatea podurilor din România. Olteanu susține că ministrul Șova trebuie să transmită un ″semnal de responsabilitate″ subordonaților săi, care aduc în spațiul public informații contradictorii cu privire la situația podurilor. Solicitarea deputatului ALDE, adresată în plenul Parlamentului, vine în contextul în care, după tragedia cauzată de prăbușirea unui pod în orașul italian Genova și accidentul feroviar din județul Dolj, localitatea Cârcea, Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat asigurări că niciunul dintre podurile aflate în administrarea sa ″nu prezintă risc iminent de colapsare″. Anterior acestor evenimente, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, Ovidiu Laicu, afirmase, într-o emisiune televizată, că există ″foarte multe poduri cu probleme, care tremură, nu mai rezistă″ și că acestea vor fi reabilitate în cadrul unui program care se va derula în următorii ani.

Mai mult, subliniază Daniel Olteanu, date oficiale comunicate de reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, ca urmare a unei interpelări adresate de către deputatul ALDE la începutul acestui an, au arătat că lucrări de intervenție s-au desfășurat doar la 5 poduri de pe raza DRDP Iași. În aceste condiții, Olteanu i-a cerut ministrului Șova să ia atitudine față de informările și dezinformările din partea subordonaților săi, referitoare la starea podurilor din Romȃnia și din județul Vaslui.

«Tragedia cauzată de prăbușirea unui pod în orașul italian Genova și accidentul feroviar din județul Dolj, localitatea Cârcea, au determinat probabil Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să comunice câteva informații referitoare la situația podurilor din România.

Astfel, am aflat că „din cele 4.250 de poduri aflate pe rețeaua de Drumuri Naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale. De asemenea, 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare”.

Mai mult, CNAIR a subliniat că „podurile din România nu se află în situație gravă, iar problemele apărute pot fi ținute sub control prin activități de reparație curentă”, compania făcând „apel la cei care prezintă în spațiul public informații în legătură cu situația infrastructurii naționale, să verifice cu atenție veridicitatea lor, deoarece în caz contrar riscă să producă panică și confuzie în societate”. Acest apel la responsabilitate este, în opinia mea, unul foarte corect.

Din păcate, cu câteva luni înaintea acestui comunicat al CNAIR, într-o emisiune televizată în care a fost preocupat mai degrabă de calitatea politică a mea decât de problemele pe care le-am ridicat, așa cum ar fi fost firesc, domnul inginer Ovidiu Laicu, director al DRDP Iaşi, a descris o situație extrem de gravă, și citez: „Sunt foarte multe poduri cu probleme, tremură, nu mai rezistă, și intrăm într-un program de reabilitare, vom reabilita 54 – 60 poduri în următorii 3 – 4 ani”. Înregistrarea acestei emisiuni poate fi vizionată oricând.

În acest context, mă întreb – și l-am întrebat și pe domnul ministru Șova – printr-o interpelare, ce s-a întâmplat în câteva luni, între declarațiile domnului director Laicu și comunicatul CNAIR, încât aceste poduri „cu probleme”, care „tremurau” și „nu mai rezistau”, să devină foarte solide și sigure? Cu atât mai mult cu cât, dintr-un răspuns al Ministerului Transporturilor la o interpelare a mea, lucrări de intervenție se derulau doar la 5 obiective de pe raza DRDP Iași», a spus Daniel Olteanu, care i-a solicitat ministrului Șova să clarifice, în mod public, situația podurilor din Romȃnia.

«În fața promovării acestor informații confuze chiar de către subordonații domniei sale, cred că este de datoria domnului ministru Șova să transmită public care este realitatea: ori foarte multe poduri tremură și nu mai rezistă, ori nu sunt probleme.

De asemenea, cred că este important ca domnul ministru să transmită un semnal de responsabilitate către subordonații săi, care, chiar dacă în afara serviciului au o calitate politică, pe care o respect, la serviciu trebuie să uite asta și să se comporte conform fișei postului.», a declarat Daniel Olteanu în plenul Camerei Deputaților.

Totodată, deputatul ALDE i-a adresat o nouă interpelare ministrului Transporturilor, în cadrul căreia i-a transmis rugămintea de a se implica direct în evaluarea gradului de îndeplinire a obiectivelor de investiții, reparații și expertize asumate la acest capitol la nivelul anului 2018.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.