Un bărbat de 58 de ani a murit
Un bărbat de 58 de ani a murit
Ultima Ora Social

Ministrul Transporturilor anunță alocarea a 3 miliarde de euro pentru victimele accidentelor rutiere

Statul român alocă 3 miliarde de euro anual pentru intervenții, asigurări de sănătate și asistență socială, în urma accidentelor rutiere, a declarat fostul Ministru al Transporturilor, Dan Costescu, la deschiderea Salonului de Motociclete, Accesorii și Echipamente București, conform mediafax.ro

Costescu a participat la lansarea conceptului “Viziunea Zero Accidente”, o strategie pentru reducerea pierderilor de vieți, a rănirilor grave în trafic și implicit pentru creșterea siguranței și mobilității, pentru cetățeni și companii.

„România are stabilit un cost pentru un accident echivalent cu 1.080.000 de euro pentru o singură persoană decedată. Costurile pentru accidentele soldate cu răniți sunt mai mici, aproximativ 160.000 de euro, dar dacă înmulțim și punem cap la cap aceste sume, vom constata că 3 miliarde se pierd în România, anual, cu sumele pe care statul le plătește pentru descarcerare, pentru intervenție, pentru asigurări de sănătate, pentru asistență socială și, din păcate, pentru înmormântări. Este un lucru pe care nu ni-l mai putem permite și am plecat de la principiul conform căruia chiar și o viață pierdută reprezintă o situație de neacceptat. Ne-am dorit ca acei bani care se pierd oricum în fiecare an să fie folosiți mai bine, pentru măsuri de siguranță, pentru mobilitate, pentru lucruri pozitive”, a declarat Costescu.

Conceptul reunește specialiști din diverse domenii care livrează soluții concrete pentru multe din problemele de siguranță identificate în țară. Sunt abordați cei cinci piloni ai siguranței rutiere: infrastructura, vehiculul, participantul la trafic, intervenția post-accident și managementul siguranței. În prezent, pe străzile și șoselele României, aproape 2000 de persoane sunt ucise și 9000 sunt grav rănite anual în accidente de circulație care în realitate pot fi prevenite. Dintre acestea peste 3% sunt motocicliști. România, cu 100 de morți la 1 milion de locuitori, este din păcate departe de media Europeană de 49 de decese sau de media de sub 25 de decese a țărilor nordice, care au dezvoltat conceptul Vision Zero.

Printre măsurile concrete pentru prevenirea accidentelor de motocicletă sau pentru evitarea pierderilor de vieți sau a rănirilor grave când accidentele au totuși loc se numără: asigurarea aderenței drumurilor și menținerea marcajelor, evitarea capcanelor pentru motocicliști prin mentenanță corespunzătoare, instalarea protecțiilor moto pentru parapetele din curbe.O altă inițiativă din program este extinderea programului RABLA în zona motocicletelor și a scuterelor. „Această extindere își propune, pe de o parte, reducerea emisiilor poluante prin achiziția de unități noi, iar, pe de altă parte, asigurarea unui control mai ridicat, prin conducerea unor motociclete sau scutere noi, echipate cu sisteme moderne, care dispun de o frânare eficientă, capabilă să compenseze eventualele greșeli ale șoferilor”, a declarat Valentin Ciobanu, președintele asociației MotoADN.Aproape 4.000 de motocicliști au semnat petiția pentru programul RABLA.Pe lângă extinderea acestui program, asociația reprezentată de Ciobanu are în desfășurare un proiect de mobilitate urbană, în cadrul căruia sunt urmărite parteneriate cu autoritățile locale pentru a încuraja utilizarea motocicletei în zona urbană. „Noi ne propunem să găsim modalitatea prin care putem să întroducem și în România această soluție, în așa fel încât oamenii să aibă curaj să conducă o motocicletă în oraș, să treacă de la mașină la motocicletă, în felul acesta reducând și emisiile poluante ale deplasării cu un vehicul”, a completat acesta.

Salonul de Motociclete, Accesorii și Echipamente București (SMAEB) este la cea de a 16-a ediție și are loc în perioada 20 – 22 aprilie, la Romexpo.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.