Zi mare pentru elevi. Se vor publica rezultatele la simularea examenului de Bacalaureat
Peste 200 de profesori, note mai mari la titularizare după contestații
Ultima Ora Social

În ce măsură rezultatele la Bac  reflectă valoarea adăugată de fiecare școală, ”ieșirile” în comparație cu ”intrările”?

Se fac comparații între rezultatele elevilor din diferite școli, ierarhii între școli, dar se uită de anumiți factori care au generat aceste rezultate, se uită de factorii de context și de ”intrările” în respectivele școli: media de admitere al elevilor, parcursul lor educațional în timpul liceului, nivelul de educație a părinților, numărul copiilor cu diferite probleme familiale sau gradul de expunere la diferite vulnerabilități sociale, gradul de pregătire și formare profesională al cadrelor didactice din fiecare școală, cheltuielile făcute pentru educație (sau lipsa acestor cheltuieli), investiții în fiecare comunitate școlară și în educația fiecărui absolvent etc. Numai așa se poate judeca, corect, valoarea adăugată de respectiva școală, punând rezultatele în balanță cu resursele (inclusiv ale familiei), ”ieșirile” în comparație cu ”intrările”.

Ca și în cazul Evaluării Naționale pentru elevii claselor a VIII-a și Examenul de Bacalaureat măsoară în continuare nivelul acumulării informațiilor de către elev și mai puțin competențele dobândite de către acesta. Nici examenele naționale, nici evaluarea curentă, de la clasă nu sunt bazate pe standarde și nici pe competențe. În ce măsură se urmărește o fidelitate a notării, o comparație între notele obținute la clasă și rezultatele la examenele naționale?

Traseul educațional și profesional al absolventului după terminarea liceului este de asemenea un indicator de calitate aferent Cadrului European pentru Asigurarea Calității (EQAVET). Statele care acordă importanță educației fac astfel de cercetări longitudinale, în timp ce la noi nu există nici date statistice nici bani pentru astfel de cercetări, diagnoze, prognoze și politice educaționale coerente și vizionare.

Până când ne mai abramburim și ne furăm căciula prin raportarea unor cifre și procente lipsite de conținut și de perspectivă?

#Fără politizarea școlilor ajungem departe.” a declarat într-un comunicat remis newsteam.ro deputatul Cristina Iurișniți.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.