DIFICULTĂȚI în educație. CONSECINȚE NEGATIVE pe termen lung la nivelul întregii societăți 1
Ultima Ora Social

DIFICULTĂȚI în educație. CONSECINȚE NEGATIVE pe termen lung la nivelul întregii societăți

DIFICULTĂȚI în educație. CONSECINȚE NEGATIVE pe termen lung la nivelul întregii societăți

Deputatul PSD de Vrancea, Angel Tîlvăr, preocupat de dificultățile din procesul instructiv-educativ, care generează consecințe negative pe termen lung la nivelul întregii societăți

Angel Tîlvăr a solicitat Ministerului Educației Naționale detalii despre investițiile în dotarea modernă a unităților școlare din mediul rural, precum și despre programele de formare și perfecționare a cadrelor didactice.

Solicitarea deputatului PSD vine în urma semnalelor primite de la nivel local despre situația în care se află multe dintre unitățile de învățământ din județul Vrancea, dar și despre neajunsurile întâmpinate de dascălii vrânceni în activitatea la catedră: “Să vorbim despre nevoia de dotări cu mijloace moderne de predare, în contextul în care multe școli din mediul rural nu au nici măcar apă curentă sau grupuri sanitare, poate suna utopic. Copii dotați și profesori capabili sunt și la sat și la oraș, iar educația, indiferent unde se face, înseamnă competiție, randament, performanță”.

Ministerul Educației a răspuns întrebărilor parlamentarului, precizând că: “Ministerul Dezvoltării Regionale desfășoară «Programul Național de dezvoltare locală», în cadrul căruia au fost propuse 3386 de unități de învățământ preuniversitar de stat pentru extindere, reabilitare, modernizare, dotare.”

În urmă cu o lună, a fost aprobată, prin HG 774/2018, nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții «Platformă națională integrată – Wireless Campus», a cărui implementare va fi coordonată de Ministerul Educației Naționale și Agenția de Administrare a Rețelei Naționale de Informatică pentru Educație și Cercetare. Proiectul urmărește să răspundă nevoilor unui învățământ integrat, modern, flexibil, urmând ca 4500 școli să beneficieze de echipamente wireless, 20 000 de echipamente instalate, 54 persoane instruite pentru administrarea și utilizarea infrastructurii” se arată în răspunsul primit de la Ministerul Educației Naționale.

Referitor la programele de instruire și calificare a cadrelor didactice, Ministerul Educației a precizat că „pe parcursul anului 2018, s-au derulat prin casele corpului didactic 206 programe de perfecționare proprii acreditate și 143 programe ale altor instituții acreditate de MEN. Oferta de programe vizate a cuprins 734 programe cu o vastă tematică, rezultată din analiza nevoilor de formare identificate la nivelul fiecărui județ. În cadrul programului «Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți», vor fi formați în următorii 4 ani, 55 000 de profesori, pentru a preda în conformitate cu noile planuri-cadru și programe aferente”.

Deputatul Angel Tîlvăr consideră că „fără progres și inovare nu se poate obține performanță. Este nevoie să ne asigurăm că atât dascălii, cât și elevii, își pot desfășura activitatea în școli moderne, în cadrul unui sistem educațional stabil, ale cărui reguli și conținut nu se schimbă anual și care oferă un mediu favorabil procesului pedagogic, prin metode interactive și inovative de predare”.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.