Viitorul nu sună deloc bine: 40% din generațiile viitoare sunt analfabeți funcțional
Social

Viitorul nu sună deloc bine: 40% din generațiile viitoare sunt analfabeți funcțional

“Viitorul nu sună deloc bine: 40% din generațiile viitoare, din cei care trebuie să susțină România, sunt analfabeți funcțional. În timp ce Uniunea Europeană are un plan de reducere a ratei analfabetismului funcțional la 15%, România nu are încă nicio inițiativă concretă în acest sens.”

”În prezent aproximativ 40% din copiii care frecventează învățământul preuniversitar sunt analfabeți din punct de vedere funcțional, nefiind capabili să facă raționamente elementare sau să folosească operațiile matematice de bază când se confruntă cu o situație în viața de zi cu zi.  “Consider că este important să demarăm un program național pentru dezvoltarea competențelor de literație ale elevilor. Deși legea educației a suferit mai multe modificări, din 1990 până în prezent elevii învață în continuare lucruri pe care nu le aplică deloc în viața reală sau le aplică în mică măsură”, susține deputatul Mihaela Huncă. Economia de piață are nevoie de oameni specializați. Astfel, nivelul ridicat al analfabetismului funcțional afectează atât capacitatea tinerilor de a se integra în câmpul muncii, cât și modul acestora de a presta munci calificate.

“Avertizez că viitorul nu sună deloc bine! 40% din generațiile viitoare, din cei care vin din urmă și trebuie să susțină România din punct de vedere economic, social, cultural și politic, sunt analfabeți social și funcțional, adică vor fi o povară în viitor pentru piața muncii, pentru economie, pentru România. De inovare, de cercetare, de operațiuni complexe, nici nu poate fi vorba. Acest lucru va însemna o catastrofă pentru economie!”, subliniază Mihaela Huncă. În timp ce Uniunea Europeană are un plan de reducere a ratei analfabetismului funcțional la 15%, România nu are încă nicio inițiativă concretă în acest sens. Dacă nu se intervine în cel mai scurt timp cu strategii și măsuri concrete în acest domeniu, rata șomajului în rândul persoanelor cu vârste sub 25 de ani va crește substanțial în următoarea perioadă.

”Rezultatele la testele internaționale, dar și faptul că aproximativ 25% dintre elevii de clasa    a VIII-a nu promovează evaluarea națională, iar 30% dintre absolvenții de liceu nu promovează examenul de bacalaureat, reclamă măsuri urgente, coerente și susținute în domeniul literației, așa cum se intervine în majoritatea țărilor europene. Practic, copiii aflați în zona analfabetismului funcțional nu se pot integra în societate. Ei nu au deprinderile de bază care să le permită înțelegerea sarcinilor simple în domeniul lecturii, matematicii și științelor. Altfel spus, acestor copii le lipsesc competențele de literație. În urma aspectelor prezentate, consider că se impune organizarea mai multor dezbateri în Parlament pe marginea competențelor de literație, la care să participe și reprezentanții Ministerului Educației Naționale în vederea elaborării unui program național”, concluzionează deputatul botoșănean într-un comunicat remis newsteam.ro

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.