Şoselele de lut ale României: Aşa arată Drumul Naţional 5A, în anul 2018! Senatorul Nicuale Bădălău este somat, penal, să îl asfalteze
Politic Justiție Social Ultima Ora

Şoselele de lut ale României: Aşa arată Drumul Naţional 5A, în anul 2018! Senatorul Nicuale Bădălău este somat, penal, să îl asfalteze

Preşedintele organizaţiei judeţene a PNL Giurgiu, Marin Anton, a declarat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că îşi va retrage plângerea penală împotriva preşedintelui organizaţiei judeţene a PSD Giurgiu, senatorul Niculae Bădălău, dacă acesta va propune un ministru din judeţ în guvern şi va rezolva problema podului de la Grădiștea, potrivit Agerpres.

Şoselele de lut ale României: Aşa arată Drumul Naţional 5A, în anul 2018! Senatorul Nicuale Bădălău este somat, penal, să îl asfaltezeŞoselele de lut ale României: Aşa arată Drumul Naţional 5A, în anul 2018! Senatorul Nicuale Bădălău este somat, penal, să îl asfalteze

„Pe Bădălău îl văd acum că e foarte plin de succes şi foarte entuziasmat, a apărut şi în conferinţă de presă că doreşte să pună un ministru de la Giurgiu din nou, acum. Ştiţi că eu am făcut o plângere penală şi probabil că am ajuns în toamna iertărilor şi vă spun că dacă Bădălău pune un ministru giurgiuvean şi rezolvă problema podului de la Grădiştea şi a Drumului Naţional 5 A care este de pământ astăzi, eu o să-mi retrag plângerea împotriva domnului Bădălău. Pe oricine pune ministru, poate să-l pună şi pe Cuc, poate să se pună şi pe el, eu îmi retrag plângerea penală împotriva acestuia”, a precizat Marin Anton.

Marin Anton a făcut în urmă cu câteva luni o plângere penală împotriva lui Niculae Bădălău după ce acesta l-ar fi bătut la o petrecere unde erau invitaţi.

Buuun… Deci:  Drum Național de Pământ? Hai, să vedem!

Şoselele de lut ale României: Aşa arată Drumul Naţional 5A, în anul 2018! Senatorul Nicuale Bădălău este somat, penal, să îl asfalteze

Lungimea rețelei totale de drumuri a României este de 198.589 kilometri, care se împart în drumuri naționale (autostrăzi – pe alocuri), județene și comunale. Din aceștia, 10.600 kilometri de drumuri sunt… de pământ! Iar din aceștia, 15 kilometri sunt chiar drumuri naționale (DN).

DN 5 A, de exemplu, care leagă sudul Bucureștiului, prin localitatea Adunații Copăceni, de Oltenița, nu a fost asfaltat niciodată.

Pentru cei ce locuiesc în comunele acestui drum de secol XIX, cam de pe vremea poștalioanelor, a te deplasa în afara localității este un adevărat calvar.

Şoselele de lut ale României: Aşa arată Drumul Naţional 5A, în anul 2018! Senatorul Nicuale Bădălău este somat, penal, să îl asfalteze 1

Nenorocirea începe la intersecția DN 5A cu DJ 412, la ieșire din localitatea Fălăștoaca. Ești tentat să faci stânga, să mergi pe asfalt, nu pe drumul pietruit care, în mod straniu, are prioritate. Desigur, nu există nici un indicator… După ce te rătăcești un pic, întrebi pe cineva, unde e drumul către Izvoarele, ești întors înapoi la intersecția cu drumul de țară, care este chiar DN 5A, apoi interlocutorul te întreabă: ”Dar chiar vreți să megeți pe acolo?”

Ajungi din nou la intersecție, iei calea șoselei prăfuite și îți dai seama de ce ai fost întrebat dacă ești sigur că vrei să mergi pe acolo. Interesant este faptul că din loc în loc apar intersecții cu drumuri asfaltate ca-n palmă, dar tu nu mergi pe ele, pentru că sunt județene sau comunale, iar tu ții DN 5A care este exclusiv de lut!

Şoselele de lut ale României: Aşa arată Drumul Naţional 5A, în anul 2018! Senatorul Nicuale Bădălău este somat, penal, să îl asfalteze 2

La ieșirea din localitatea Mironești, un panou cu însemnele României și Uniunii Europene îți urează drum bun, în timp ce DN 5A devine drum exclusiv de căruțe, cu șleauri ca pe orice drum în câmp sau în pădure! Desigur, nu lipsesc gunoaiele pe lângă această uliță mărginașă numită Drum Național.

Calea prăfuită șerpuiește mai departe printre păduri și pășuni, către Izvoarele și mai departe, spre Oltenița. Documentele spun că avem doar 15 kilometri de Drumuri Națioanle de pământ, dar în realitate sunt mult mai mulți.

Din infomațiile noastre, CNADNR a încercat, fără succes, să paseze acest drum la Consiliul Județeanen Giurgiu pe raza căruia se află, pentru a fi reparat pe bani europeni – deși CNADNR poate și el accesa fonduri comunitare pentru modernizarea drumurilor, pentru că acesta este chiar rostul existenței sale, până la urmă!

Şoselele de lut ale României: Aşa arată Drumul Naţional 5A, în anul 2018! Senatorul Nicuale Bădălău este somat, penal, să îl asfalteze 3

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.