Evaluarea Națională
Ultima Ora Social

Vești proaste în cazul elevilor. 40% din generaţiile viitoare sunt analfabeţi funcţional

“În plină desfășurare a admiterii în licee sau școli profesionale, veștile nu sunt bune: 40% din generaţiile viitoare, dintre cei care trebuie să susţină România sunt analfabeţi funcţional.  În timp ce Uniunea Europeană are un plan de reducere a ratei analfabetismului funcțional la 15%, România nu are încă nicio inițiativă concretă în acest sens. Investitiția în scăderea analfabetismului funcțional este strategică în profesionalizarea forței de muncă din țara noastră ”

Problema României nu este învăţământul universitar, ci învăţământul preuniversitar, acolo unde sunt puse bazele educaţiei copiilor, care influenţează apoi totul în economie şi societate.

Gândiți-vă că aproape jumătate din copiii României care au terminat acum clasa a VIII-a vor fi o povară în viitor pentru piaţa muncii, pentru pentru economie, pentru țară. De inovare, de cercetare, de operaţiuni complexe, nici nu poate fi vorba. Acest lucru va însemna o catastrofă pentru economie. De aceea, consider că este important să demarăm la nivel național un program pentru eliminarea analfabetismului funcțional până în 2030, care poate avea efecte sistematice și pe termen lung asupra dezvoltării economice și sociale, astfel că,  dezvoltarea economică a României ar putea ajunge la peste 200% din PIB-ul actual”, susține  Mihaela Huncă.

În opinia mea, alfabetizarea funcţională a cetăţenilor reprezintă o condiţie fundamentală pentru dezvoltarea economică a oricărei ţări, cu atât mai mult a unui stat membru al Uniunii Europene.  Economia de piață are nevoie de oameni specializați. Astfel, nivelul ridicat al analfabetismului funcțional afectează atât capacitatea tinerilor de a se integra în câmpul muncii, cât și modul acestora de a presta munci calificate. De aceea, un obiectiv foarte important al sistemului de educație din țara noastră trebuie să fie grija pentru dobândirea de cunoștințe și abilități care să îi permită fiecărui copil de astăzi să se adapteze cu succes pe piața muncii peste 20 sau 30 de ani”, a concluzionat deputatul PRO Europa într-un comunicat remis newsteam.ro

Printre exemple de bune practici în țări ale Uniunii Europene, în ceea ce privește reducerea analfabetismului funcțional se regăsesc: Marea Britanie, Franța, Olanda, Suedia, Finlanda, Portugalia, Italia, Polonia sau Lituania

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.