Apare un nou lanț de magazine
Tavanul unui mall construit recent s-a prăbuşit. Mai multe persoane erau în preajmă
Ultima Ora Social

Un nou lanț de magazine vine în România

Domenii cum ar fi comerțul cu mobilier și îmbrăcăminte, dar și transportul aerian sau imobiliarele s-au îmbogățit anul acesta cu mărci proaspăt sosite de peste hotare, ce par hotărâte să facă o concurență serioasă jucătorilor vechi.

„Amenajarea magazinului, incluzând compartimentarea, decorarea, aranjarea mobilierului şi a accesoriilor, a durat 12 luni. Pregătirea personalului s-a făcut în Austria şi Ungaria. După o investiţie de peste patru milioane de euro, magazinul mömax din Timişoara este pregătit de deschidere în data de 8 martie“, au comunicat presei reprezentanţii companiei.

Noul jucător plănuieşte să fie un concurent direct al suedezilor de la Ikea, mai ales că aceştia întârzie încă să înceapă lucrările la magazinul din Timişoara de care se vorbeşte de circa un deceniu. Asta în ciuda faptului că interesul celor din zonă ar fi fost semnificativ, exprimat inclusiv prin numărul mare de comenzi online primite din Timiş şi Arad, dar şi prin drumurile făcute de mulţi localnici la unitatea Ikea din Budapesta. XXXLutz operează în prezent 260 de magazine în nouă ţări din centrul şi nordul Europei (Austria, Germania, Cehia, Slovacia, Ungaria, Suedia, Slovenia, Croaţia şi Serbia) şi 22.000 de angajaţi.

Străinii vor să ne îmbrace

Tot dinspre centrul continentului, de această dată din Germania, va intra în curând pe piaţa locală o altă marcă celebră. Este vorba de retailerul de îmbrăcăminte Kik Textilien, care este deja prezent în ţările baltice, Polonia, Ucraina, Belarus, Rusia şi chiar Kazahstan, asta pe lângă filialele din centrul şi vestul continentului (Ungaria, Slovacia, Cehia, Slovenia, Croaţia, Italia, Austria şi Olanda). În total, este vorba de aproximativ 3.200 de magazine cu produse de tip discount (70% haine şi restul textile, accesorii, papetărie şi jucării) şi de circa 20.000 de angajaţi.

Kik aparţine de grupul Tengelmann, care a mai fost prezent pe piaţă autohtonă cu două branduri: lanţul de supermarketuri Plus Discount, care a fost preluat Lidl în 2011, şi reţeaua de magazine de bricolaj OBI, care s-a retras de pe piaţă în urmă cu câţiva ani din cauza rezultatelor slabe. Nu este clar cu câte unităţi va începe expansiunea Kik în România, însă având în vedere că este vorba în general de magazine de dimensiuni medii (câteva sute de metri pătraţi) şi a căror amenajare nu presupune costuri prea mari, cel mai probabil vom asista la un număr destul de mare de deschideri în următoarea perioadă.

Mai rapizi decât nemţii de la Kik au fost polonezii de la Sezeer, aparţinând grupului MIG (Marketing Investment Group). Aceştia au intrat recent pe piaţa locală ca distribuitor al brandurilor New Era, O‘Neill, Lotto, Confront, Feewear şi al liniei de încălţăminte Lacoste, deschizând un punct de vânzare în complexul Mega Mall din Bucureşti.

Pe lista firmelor care au ales să-şi facă simţită prezenţa în România anul acesta se numără şi comerciantul turc de îmbrăcăminte pentru bărbaţi Altinyildiz Classics (AC&CO), care a deschis de curând primele magazine în mall-urile Sun Plaza şi Park Lake din Bucureşti. Firma doreşte să ajungă, în următorii trei ani, la o reţea de 15 unităţi în marile oraşe. „Am ales România ca prima noastră destinaţie pe plan extern atât datorită proximităţii geografice, cât şi datorita asemănărilor culturale, a reţelei extinse de centre comerciale, precum şi avantajului competitiv pe segmentul magazinelor dedicate exclusiv bărbaţilor“, a declarat Osman Cavusoglu, directorul de operaţiuni şi vânzări al companiei.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.