Podul peste Dunăre va fi restructurat. Vezi când încep lucrările
Ultima Ora Social

Podul peste Dunăre va fi restructurat. Vezi când încep lucrările

Podul peste Dunăre va fi restructurat. Vezi când încep lucrările

Lucrările la podul peste Dunăre, considerat unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură din România, se vor deschide în această toamnă, având în vedere că, în această perioadă, nivelul fluviului este mai scăzut, deşi în mod normal şantierul ar fi trebuit deschis în primăvara anului viitor, a declarat, joi, reşedintele CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac.

„Şantierul se deschide din toamnă. Am luat această hotărâre pentru că fluviul Dunărea va fi mai scăzut şi în toamnă se poate lucra mai mult. Se va începe puţin mai devreme. Normal ar fi trebuit să înceapă lucrarea după predarea proiectului tehnic, adică în primăvara anului viitor. Promisiunea este că din toamnă se va organiza şantierul şi va începe prima etapă a acestui mare proiect, efectiv podul peste Dunăre. Celelalte viaducte vor fi construite în etapa a doua”, a precizat Chiriac, într-o conferinţă de presă.

El a afirmat că, săptămâna trecută, a participat la o şedinţa tehnică, alături de proiectanţi şi reprezentanţii constructorului şi cei ai Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa din cadrul CNADNR SA.

„Au venit în primul rând să îmi prezinte proiectul şi tot ce înseamnă detalii tehnice, cu rugămintea de a-i ajuta din punct de vedere legal la organizarea de şantier şi la obţinerea de documente, pentru a elimina acea birocraţie covârşitoare. Ei au vrut să ne prezinte partea lor de experienţă, sunt 14 poduri construite de ei. Acum sunt trei grupuri de lucru care lucrează la partea tehnică, unul în Bucureşti, unul în Japonia şi unul în Italia. Tot ceea ce înseamnă partea de proiectare a podului este aproape gata. Pe partea stângă a digului cum mergem spre Galaţi se fac deja studii geo”, a spus Chiriac.

Contractul pentru execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în martie 2018 şi are o valoare de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar antreprenorul lucrării este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).

Potrivit lui Chiriac, firma de proiectare, IHI Infrastructure Systems Co., a fost reprezentată la întâlnirea de la Brăila de directorul de proiect, Kudo Mitsuhiro, firma de execuţie Astaldi, de adjunctul directorului de proiect, Alessandro Minniti, şi directorul tehnic, Dragoş Burlan, la discuţii fiind prezent şi directorul general regional al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Constanţa din cadrul CNADNR SA, Marin Dima.

Durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni, din care 12 luni – proiectare şi 36 de luni – execuţia, iar termenul de garanţie este de 10 ani.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Obiectivul va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Proiectul care ca scop crearea unei căi de comunicaţie modernă cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea, Constanţa, creşterii siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs şi scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.