Evoluții și reconfigurări ale programelor sociale pentru o educație de succes
Ultima Ora Social

Discuții interinstituționale în sprijinul copiilor cu cerințe educaționale speciale

Comisia pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați a inițiat o serie de consultări în sprijinul identificării măsurilor legislative necesare pentru creșterea gradului de incluziune al copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES). La inițiativa președintei Comisiei, deputata USR Cristina Iurișniți organizațiile nonguvernamentale (Federația pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist – FEDRA) și grupuri de părinți care au copii cu CES au transmis membrilor Comisiei pentru egalitatea de șanse dificultățile întâmpinate de aceștia în sistemul de învățământ și nu numai.

Președinta Comisiei, alături de colegele și colegii membri în Comisia pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați și-au exprimat sprijinul transpartinic pentru modificarea cadrului legislativ în beneficiul copiilor cu CES. În acest sens, doamna Cristina Iurișniți, a adresat invitații la discuții doamnei Ecaterina Andronescu, ministrul Educației Naționale; doamnei Sorina Pintea, ministrul Sănătății; și domnului Marius Budăi, ministrul Muncii și Justiției Sociale.

Într-o primă etapă, în 26 februarie președinta Comisiei pentru egalitatea de șanse pentru femei și bărbați a Camerei Deputaților a discutat cu reprezentanții Ministerului Sănătății aspecte privind diagnosticarea precoce a tulburărilor din spectru autist şi a altor afecţiuni întâlnite la copiii cu CES. Alături de specialiștii din cadrul Comisiei de psihiatrie pediatrică a ministerului, deputata Cristina Iurișniți a discutat etapele asociate obținerii statutului de copil cu cerințe educaționale speciale, precum și situațiile dificile din practica medicală. Printre măsurile identificate ca necesare pentru îmbunătățirea procesului medical aferent copiilor cu CES se numără promovarea specializării de psihiatrie pediatrică (creșterea numărului de posturi la examenul de rezidențiat și a posturilor scoase la concurs în instituțiile medicale din țară) și colaborarea interinstituțională pentru informarea și pregătirea cadrelor medicale, a cadrelor didactice și părinților.

”Este esențial ca medicii de familie, pediatrii, învățătorii și profesorii, precum și părinții să știe să  identifice și să recunoască semnalele unei tulburări ce poate duce la cerințe educaționale speciale. Diagnosticarea precoce este primul pas pentru a oferi copiilor cu CES sprijinul necesar pentru  dezvoltarea întregului lor potențial și o reală egalitate de șanse la școală și în viitorul de adult”, subliniază președinta Comisiei pentru egalitatea de șanse, Cristina Iurișniți.

La Comisie urmează să se prezinte pentru discuții și ministrul Educației Naționale, Ecaterina Andronescu, care, din cauza agendei încărcate nu a onorat invitația adresată pentru ședința din 26 februarie. ”Acești copii cu CES au indiscutabil dreptul la educație adaptată nevoilor lor, la sprijinul necesar pentru un context educațional și social realmente incluziv. Este un subiect unde apartenența politică la un partid sau altul, funcția deținută nu au ce căuta. Atât în Comisia de învățământ, unde sunt membră, cât și alături de colegii din Comisia pentru egalitatea de șanse pe care o conduc voi continua să caut măsurile necesare, de la discuții cu specialiștii la dezbateri și inițiative legislative pentru incluziunea și buna dezvoltare a copiilor cu CES și a familiilor acestora, transparent și transpartinic”, a adăugat deputata USR, Cristina Iurișniți într-un comunicat remis newsteam.ro

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.