Rovana Plumb este terminată. Este revoltă. Românii protestează la Bruxelles. Omul lui Dăncilă nu este dorit comisar european
Rovana Plumb este terminată. Este revoltă. Românii protestează la Bruxelles. Omul lui Dăncilă nu este dorit comisar european
Ultima Ora Justiție

Cutremur în Guvern. Procurorii DNA au descins la SNCFR. Directorul General este vizat

Directorul general CFR SA şi managerul Alstom România sunt cercetaţi de procurorii DNA privind contractele acordate de compania românească de stat gigantului francez.

Directorul general CFR SA şi managerul Alstom România sunt cercetaţi de procurorii DNA după o investigaţie plecată de la un banal accident, au dezvăluit surse judiciare. Contractele acordate de CFR SA gigantului ALSTOM din Franţa sunt investigate de DNA, conform unor surse judiciare, citate de economica.net.

Procurorii verifică modul în care au fost atribuite contractele respective, precum şi relaţiile personale de afaceri dintre Gabriel Stanciu, managerul Alstom şi Ion Gavrila, directorul CFR SA, spun surse judiciare. Procurorii vor să verifice o pistă conform căreia Gabriel Stanciu a utilizat sume plătite drept comisioane pentru a obţine aceste contracte în România. Având în vedere că contractele sunt finanţate din fonduri UE, există un risc ridicat ca România să piardă sute de milioane de euro în această relaţie dintre ALSTOM – CFR.

Totul a pornit după un accident de maşină petrecut la Strehaia, între Severin şi Craiova, pe 13 octombrie 2018. Evenimentul a avut loc în weekend, sâmbătă seară, iar şeful CFR SA fost preluat cu elicopterul şi dus la Spitalul Bagdasar Arseni din Bucureşti. După acest accident, procurorii au descoperit că Ion Gavrila conducea o maşină Dacia Duster cu numărul B-92-CPP, utilizatorul final al maşinii fiind ALSTOM TRANSPORT. Pornind de la acest detaliu, procurorul de caz a avansat cu ancheta şi, în ultima perioadă a primit şi informaţii financiare grave din Franţa.

Alstom derulează cele mai bănoase – şi în egală măsură, cele mai întârziate –contracte din România cu CFR SA. Acestea visează reabilitarea căii ferate pentru segmentele Coşlariu-Micăsasa (electrificare, furnizare de energie electrică, telecom), Simeria-Vinţu de Jos (electrificare, telecom, sistem de informare a călătorilor) şi segmentul km 614-Curtici (electrificare, semnalizare). Însumate, proiectele depăşesc 900 de milioane de euro.

Conform unor surse din cadrul companiei de stat aflată în subordinea Guvernului României este vizat de anchetă și directorul Regionalei Timiș ion Simu-Alexandru.

 

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.