Cu scăpăm de gropile din Autostrada Soarelui? Aplicăm metoda ”Hitler”!
Ultima Ora Exclusiv Social

Cum scăpăm de gropile din Autostrada Soarelui? Aplicăm metoda ”Hitler”!

Autostrada Soarelui a intrat în reparații în zona București – Lehliu, în plin sezon estival. Ca de obicei. Adică, an de an se întâmplă la fel pe acest tronson care este mai prost decât un drum comunal. De ce?

Surse din cadrul CNAIR ne-au dezvăluit că acest segment de autostrada este realizată din beton, peste care s-a turnat asfalt. Betonul are rosturi de dilatare, pentru diferențele de temparatură, care dau acele trepidații care distrug mașinile. În acest rosturi, drumul se strică mereu. Deocamdată, Compania de Drumuri (CNAIR) nu face decât unele cârpeli, care nu rezistă nici de la un an la altul. În mod normal, aici nu se pot investi bani, deoarece obiectivul nu a fost încă recepționat (!), termenul de garanție a expirat, iar firma constructoare a plecat acasă la ea…

Așa că ne rezumăm la cârpeli, în genul ”nici prea, prea, nici foarte, foarte”. Poate nu se prinde nimeni că autostrada nu afost recepționată pe acestă porțiune…

Ce este de făcut?

Tehnic, aici trebuie să se aplice metoda ”autostrăzilor lui Hiteler”. Se știe că dictatorul german a realizat primele autostrăzi din lume, din beton. În timp, betonul s-a stricat, ca și în cazul Autostrăzii Soarelui din România. Germanii au găsit o metodă ingenioasă de a le repara: au spart betonul, l-au lăsat pe loc, au pus peste el nisip și au tasat totul. Au obținut astfel cea mai bună infrastructură posibilă, peste care au turnat asfalt și, astfel, au realizat, din nou, cele mai bune autostrăzi din lume. ”Infrastructura drumului făcută din beton spart peste care se pune nisip este elastică, are durată de viață lungă. În România, o firmă germane a aplicat acestă metodă pe DN13, cu mare suces. Șantierul acestora a fost însă inceniat de trei ori, până au plecat din România. Metoda lor încurca <industria> de cheltuire aiurea a banilor public pe reparații peste reparații, toate de proastă calitate”, ne-au dezvăluit surse din CNAIR.

Menționăm că pe Autostrada A2 Bucureşti – Constanţa, din cauza unor lucrări de reparaţii efectuate asupra părţii carosabile, traficul rutier este restricţionat pe sensul către Bucureşti, pe prima bandă, între kilometrii 24+500 metri şi 23+500 metri, şi pe sensul către Constanţa, pe prima bandă, la kilometrul 157, conform comunicatului Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române. Lucrările vor fi efectuate până în jurul orelor 18:00.

 

 

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.