Aproape un sfert dintre podurile construite pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale au nevoie de reparaţii capitale în regim de urgenţă, reiese dintr-un raport oficial realizat, anul trecut, în interiorul Companiei de Drumuri. În ultimii ani, doar două poduri din cele 4.200 avute în administrare de instituţie au fost reparate.
Podul de la Teliu s-a prăbușit cu o lună în urmă. Din fericire nu a produs victime
Potrivit documentului, 38% dintre poduri sunt mai vechi de 50 de ani. Din punct de vedere tehnic, un pod are o durată de serviciu de 100 de ani, iar reparaţiile capitale trebuie să se facă la un interval cuprins între 30 şi 50 de ani.
În ultimii ani, drumarii au făcut reparaţii la podurile Giurgiu-Ruse şi Şoimuş, la ieşirea de pe Autostrada Sibiu-Deva, iar acum se lucrează la podul Mărăcineni de pe Drumul Naţional 2, în judeţul Buzău.
Anul viitor este posibil să se înceapă lucrările la podurile dunărene Feteşti şi Cernavodă, la cel peste Olt de la Slatina, pe DN 65 Piteşti -Craiova sau pe DN 5, la podul peste Argeş de la Adunaţii Copăceni.
Compania de Drumuri precizează că podurile foarte vechi sunt situate, în mare parte, pe şoselele secundare şi dă asigurări că efectuează periodic inspecţii şi revizii.
Situația este dezastruoasă și în cazul podurilor feroviare, așa cum au anunțat de mai mulți ani sindicatele din acest domneiu. În ultimele două luni, două poduri feroviare s-au prăbușit deja.
Un pod CFR s-a prăbușit la începutul acestei săptămâni