Guvernul va mări salariile la Ministerul Transporturilor cu 35%. Care este motivul
Ultima Ora Economic Politic Social

Nu duduie. CFR Călători are nevoie de de 500 de locomotive, urgent. Bugetul lui Dragnea îi dă doar 5

Bugetul pentru anul 2019 (vezi aici) a fost prezentat și dezbătut în cadrul Comisiei de Dialog Social de la nivelul Comisiei de Dialog Social a Ministerului Finantelor Publice din data de 4 februarie 2019 cu sindicatele. Deși oficial  s-a spus că acesta va fi un  buget la abundenței, în realitate este unul al austerității.

Nu duduie. CFR Călători are nevoie de de 500 de locomotive, urgent. Bugetul lui Dragnea îi dă doar 5

La dezbaterile de la Ministerul Finanțelor Publice a participat și Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, domnul Rodrigo Gabriel Maxim, care a ridicat problema compensației la SNTFC „CFR CĂLĂTORI” SA.

Acesta a arătat că în anul 2019 compensația trebuia să fie de cel puțin 1 miliard 400 milioane lei pentru a putea asigura un nivel minim de servicii de transport social și în anul 2019.

Președintele FSTFR a subliniat faptul că subcompensarea înseamnă dispariția transportului feroviar social datorită creșterii biletelor de călătorie. Lipsa de vagoane și locomotive, înseamnă călători înghesuiți sau care rămân pe jos, pentru că în trenurile de călători ale CFR Călători nu se găsesc nici măcar locuri în picioare.

Domnul Maxim a arătat că Proiectul de Lege a Bugetului pentru anul 2019 nu rezolvă situația critică a transportului feroviar de călători.

Participarea la capitalul social al CFR Călători ajunge doar pentru modernizarea a 5 locomotive și 80 de vagoane.

Deși necesarul lui CFR Călători este de 1.350 de vagoane, iar în funcție sunt doar 650 de vagoane.

În cazul locomotivelor, ar trebui modernizate 500, iar în anul 2019 se modernizează numai 5. Toate acestea, în condițiile în care, în ultimii 8 ani nu s-a investit nimic în locomotive și vagoane.

Referitor la valoarea totală a compensației, în anul 2019 aceasta este mult mai mica decât în anul 2014 cu aproximativ 300 milioane de lei, deși a fost stabilit să crească cu aceeași sumă față de 2014. Adică, în loc să se dea, s-a luat.

În aceste condiții, CFR Călători va fi obligată să scumpească biletele de călătorie, iar datorită alocărilor prevăzute prin Proiectul de Lege a Bugetului de Stat pentru 2019, compania de stat va fi iarăși pe pierdere.

În aceste condiții, incidentele feroviare au crescut îngrijorător de mult. Speciliștii au averizat că, din cauza lipsei investițiilor, România riscă o catastgrofă pe calea ferată în orice moment.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.