Un alt eșec al Guvernării PSD-ALDE. ”Întârzierea nejustificată a reabilitării și modernizării Transfăgărășanului”
Ultima Ora Politic

Un alt eșec al Guvernării PSD-ALDE. ”Întârzierea nejustificată a reabilitării și modernizării Transfăgărășanului”

   Deputatul PNL de Argeş Dănuţ Bica acuză incompetența guvernelor PSDALDE care au compromis marile proiecte de infrastructură și tergiversează finalizarea unor investiții deosebit de importante, deși România încă mai are de absorbit 30 de miliarde de euro din fondurile nerambursabile puse la dispoziție de Uniunea Europeană:

            ,,O țară întreagă este revoltată de incompetența dovedită de guvernele PSD-ALDE care, în aproape doi ani și jumătate, au compromis realizarea tuturor obiectivelor majore de investiții necesare pentru infrastructura din România: Autostrada Sibiu-Pitești este tot la stadiul de proiect, Autostrăzile Moldovei sunt încă la nivelul de promisiuni, Autostrada Olteniei, Pitești-Craiova, este în blocaj total, iar șantierele demarate în urmă cu peste 8 ani bat pasul pe loc. În categoria eșecurilor actualei guvernări intră, de asemenea, abandonarea construirii celor 8 spitale regionale, amânarea la nesfârșit a reabilitării căilor ferate sau întârzierea modernizării școlilor cu toaletele în afara clădirilor.

            Nu banii sunt problema Guvernului PSD-ALDE. Bani sunt, aproape 30 de miliarde de euro nerambursabili așteptând să fie accesați, dar nu are cine să-i folosească în interesul românilor. Adevărata problemă a actualilor guvernanți o reprezintă incompetența și lipsa de interes pentru atragerea fondurilor gratuite de la Uniunea Europeană.”

            Deputatul PNL Dănuț Bica susține că guvernanții nu sunt în stare să realizeze nici măcar investiții minimale în infrastructura deja existentă, dând ca exemplu Transfăgărășanul, drum pe care se circulă doar patru luni din an:

            ,,În doi ani și jumătate de guvernare PSD-ALDE, ar fi trebuit să asistăm măcar la finalizarea unor investiții deosebit de importante pentru România, dar care necesită bani puțini și doar multă voință.

În această categorie se înscrie și modernizarea Transfăgărășanului, considerat unul dintre cele mai frumoase drumuri montane din lume, care leagă Argeșul cu Sibiul și Muntenia cu Transilvania, traversând Munții Făgăraș, cea mai înaltă zonă montană din România.

Transfăgărășanul are o mare importanță  strategică, dar și economică, reprezentând calea de acces către obiective turistice de prim rang cum ar fi orașul Curtea de Argeș, fostă capitală a Țării Românești, Cetatea Poenari, Barajul și Lacul Vidraru, Cabana Valea cu Pești, Cabana Cumpăna, Cabana Capra, tunelul Capra-Bâlea (cel mai lung tunel rutier din România), Lacul Bâlea, Cabana Bâlea Lac, Cabana Bâlea Cascadă.

Din păcate, din cauza incompetenței nenumăraților miniștri care s-au perindat pe la Ministerul Transporturilor, zona montană înaltă a acestuia, cuprinsă între kilometrul 104 (Piscu Negru, județul Argeș) și kilometrul 130,8 (Bâlea Cascadă, județul Sibiu), este deschisă circulației rutiere în fiecare an doar de la 30 iunie până la 1 noiembrie, întrucât drumul este înzăpezit pe timp de iarnă, la care se adaugă riscul căderilor de pietre și al avalanșelor.

În consecință, ținând cont atât de faptul că Transfăgărășanul atrage din ce în ce mai mulți turiști în fiecare an, cât și de problemele neplăcute pe care le întâmpină aceștia când îl parcurg (starea necorespunzătoare a carosabilului pe unele porțiuni, scurgerile de apă și căderile de pietre de pe versanți, lipsa copertinelor de protecție și a elementelor reflectorizante, numărul insuficient al locurilor de refugiu, de parcare și de belvedere) se impune reabilitarea și modernizarea sa, pentru ca circulația rutieră să se desfășoare în siguranță și să fie posibilă tot timpul anului. Din aceste motive, de peste 2 ani mă zbat să conving Guvernul ca să realizeze acele investiții care sunt absolut necesare în zonă. Am transmis interpelări repetate miniștrilor de resort și am propus amendamente în acest sens cu ocazia adoptării Legii bugetului de stat pentru anii 2017, 2018 și 2019, care, din păcate, au fost respinse prin vot de către parlamentarii PSD și ALDE. Nu le-am cerut guvernanților să construiască acest drum din nou, ci doar să execute un minim de lucrări prin care să evite înzăpezirea sau căderile de pietre. Având în vedere că nici măcar atâta lucru nu au vrut să facă, oare de ce ne mai mirăm că nu au reușit să construiască până în prezent nici măcar câțiva kilometri de autostradă?

Celor din PSD și ALDE le place să se laude cu frumusețile Transfăgărășanului și cu aprecierile personalităților din străinătate la adresa lui, însă nu au investit un leu pentru ca acest superb drum să fie sigur pentru turiști și practicabil tot timpul anului. Prin urmare, și în acest caz se poate afirma că ”România merită mai mult!”. România merită un guvern competent, un guvern liberal, singurul care poate rezolva problemele reale ale cetățenilor și poate realiza modernizarea țării”, a declarat într-un comunicat remis newsteam.ro deputatul PNL Dănuț Bica.

loading...

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.

Folosim cookie-uri pentru a va asigura o interactiune cat mai buna cu site-ul. Prin continuarea navigarii permiteti utilizarea cookie-urilor. Sunt de acord Detalii