ȘOC! Ministru Șova critică realizările eminențelor PSD: Niște BUFONI! Îmi cer scuze românilor
Ultima Ora Politic

Solicitările transportatorilor către Lucian Șova fără rezultat. Ministrul nu își va da DEMISIA

Solicitările transportatorilor către Lucian Șova fără rezultat. Ministrul nu își va da DEMISIA

Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a declarat, joi, pentru MEDIAFAX, că nu își va da demisia, drept răspuns la solicitările transportatorilor de a-și înainta demisia, deoarece nu îi sprijină, scrie Mediafax.

Întrebat dacă își dă demisia, Lucian Șova a spus pentru MEDIAFAX: „Nu. Cum să-mi dau demisia, când acționez în linia reglementărilor europene, în linia reglementărilor privind concurența?! E de spus și asta: am nenumărate notificări de la Consiliul Concurenței că acest criteriu trebuie eliminat, mă refer la vechime pe traseu. Dacă pentru așa ceva trebuie să demisionez, înseamnă că practic nimeni nu ar mai trebui să ne conducă, vreun Guvern.”

Ministrul Transporturilor susține că, în fapt, cei care îi contestă competența sunt cei care au exclusivitate pentru transporturile regulate de pasageri interjudețene din România, de peste 15 ani. „În România, astăzi și de mai mult de 15 ani, o companie, dacă este autorizată pentru transport de pasageri și își propune să facă transporturi de la București la Madrid, poate face acest lucru în maximum o săptămână, capătă toate autorizările. Dacă dorește să facă transport de la București la Iași, nu a putut să facă acest lucru niciodată și, în viziunea transportatorilor, care își propun să protesteze nici nu ar trebui să poată face acest lucru vreodată. Pentru că până acum criteriul de alocare a acestor trasee în exclusivitate a fost legat de vechimea pe trasee. Regulamentul european 1.370, care intră în vigoare la 1 iulie 2019, prevede ca accesul la piața transporturilor publice regulate de pasageri să fie liber. Proiectul de ordin pe care l-am promovat, și care se află în consultare publică, reglementează acest lucru. Nu pierde nimeni dreptul de a avea acces la piață, însă nici nu va mai fi împiedicat nimeni să aibă acces la piață”, a explicat Șova.

În privința dialogului dintre transportatori și minister, precum și a mitingurilor anunțate între 25 septembrie și 27 octombrie, Șova spune că a fost deschis mereu, participând chiar și la dezbateri. „Parcurgem toate etapele cu punct și virgulă, privind dialogul social. Proiectul acesta de reglementare este pus de o lună pe site. Sunt diverse etape privind discuțiile. Nu au alte propuneri decât să rămână așa cum e”, a subliniat Șova.

În prima parte a acestei zile, Confederația Operatorilor şi Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a trimis un comunicat de presă prin care, în numele membrilor ei, îi cerea demisia ministrului Transporturilor, Lucian Șova, și anunța că membrii acesteia vor să întrerupă transportul în țară, pentru o anumită perioadă, din cauza unui proiect legislativ inițiat de ministerul de resort.

„Patronatele, sindicatele și federațille din transportul rutier și activitățile conexe își exprimă public dezaprobarea față de subpunctul de pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social, privind proiectul de Ordin al ministrului Transporturilor care va distruge întregul domeniu al Transporturilor rutiere. Ministrul Lucian Șova ar trebui să-și dea demisia sau să fie demis, după ce și-a demonstrat incompetența, în repetate rânduri. Transportatorii vor ieși în stradă, urmând să blocheze Capitala și să întrerupă transportul în toată țara, în perioada 25 septembrie-27 octombrie, dacă Ministerul de resort va continua lupta împotriva acestui sector de activitate, prin modificările propuse”, se scrie într-un comunicat de presă al COTAR emis joi.

Toate patronatele, federațiile și sindicantele din Transporturi vor ieși în stradă, în semn de protest, în fața Ministerului Transporturilor, în cazul aprobării cererii de protest, în perioada 25, 26 și 27 septembrie, între orele 09:00-17:00, întrerupând transportul în toată țara, ca urmare a cererii depuse pe 19 septembrie 2018 la Primăria Capitalei. „Ne cerem public scuze față de cetățeni, pentru disconfortul pe care îl vom crea, însă aceasta este singura alternativă pe care o avem, pentru a ne face ascultate solicitările”, au mai spus reprezentanții COTAR.

La acest protest intenționeză să participe aproximativ 1.000 de persoane care intenționează să aducă 1.000 de autobuze și autocare care aparțin patronatelor din domeniul de activitate, privind transportul de persoane din București și din țară.

Nemulțumirile transportatorilor sunt legate de subpunctul de pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social, privind proiectul de Ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea Normelor Metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe ale acestora, stabilite prin Ordonanța Guvernului nr. 27/2011, privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului Transporturilor și intrastructurii nr 980/2011, cu modificările și completările ulterioare.

Transportatorii consideră inoportună orice modificare a Ordinului 980/2011, în acest moment, și solicită urgent scoaterea de pe ordinea de zi a oricărei discuții privind modificarea OMT 980/2011, deoarece „ar duce la o destabilizare a întregului domeniu de activitate, afectând transportul de persoane, atât interjudețean, cât și județean”. „O astfel de modificare ar crea un prejudiciu grav populației care beneficiază, în acest moment, de un transport organizat, sigur și prestabilit”, se subliniază în documentul de presă al COTAR.

„Dacă nu se retrage proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor, pentru modificarea și completarea Normelor Metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe ale acestora, stabilite prin Ordonanța Guvernului nr 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor și intrastructurii nr 980/2011, cu modificările și completările ulterioare, de pe ordinea de zi, solicităm Premierului României, doamnei Viorica Dăncilă, demiterea Ministrului Transporturilor, Lucian Șova, care ignoră dialogul social și nu ține cont de solicitările patronatelor, sindicatelor și ale federațiilor care reprezintă antreprenorii din domeniul Transporturilor, companiile care își onorează lunar obligațiile fiscale impuse de lege și care respectă legislația în vigoare. Actualul ministru al Transporturilor, Lucian Șova, este, de altfel, autorul modificării legislative din 2015 care a legalizat pirateria din transportul rutier de persoane, prin introducerea celor două sintagme, «în mod permanent» și «în mod repetat», în cadrul Legii 38/2003, servind grupurile de interese care vor să îngroape orice afacere legală, înlocuind această piață cu una a pirateriei. Ne putem da seama cât de mari sunt interesele, dacă cele două sintagme nu au fost eliminate nici până astăzi, deși au existat zeci de promisiuni, iar autorul lor a fost numit ministru”, se precizează în comunicatul de presă al COTAR.

De asemenea, tranportatorii cer să se modifice Legea taximetriei, respectiv scoaterea sintagmelor în „mod repetat” și „în mod permanent”, precum și activitatea de „rent a car” să treacă la Ministerul Transporturilor, conform solicitărilor depuse în repetate rânduri. „Dorim ca activitatea de «rent a car» să fie trecută în administrația ARR, pentru a exista o mai bună coordonare și funcționare a acesteia, eliminând astfel orice posibilitate de activitate neautorizată”, se menționează în comunicatul de presă al COTAR.

Transportatorii consideră că domeniul transporturilor trece printr-o situație de criză în acest moment, având în vedere prețul combustibilului, care a crescut cu peste 18% față de aceeași perioadă a anului trecut, lipsa forței de muncă, creșterile salariale impuse, lipsa infrastructurii, deprecierea monedei naționale și creșterea inflației pentru serviciile de transport, cu aproape 2,6%. „Acestea reprezintă, din punctul nostru de vedere, problemele reale ale societății, iar ministrul Transporturilor nu militează în niciun fel pentru soluționarea acestora”, adaugă reprezentanții COTAR.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.