PNL solicită Guvernului reabilitarea urgentă a Gării Regale din Curtea de Argeş 
Ultima Ora Politic

PNL solicită Guvernului reabilitarea urgentă a Gării Regale din Curtea de Argeş 

Deputatul PNL de Argeş, Dănuţ Bica, se declară revoltat de modul iresponsabil  în care autoritățile implicate lasă să se prăbușească clădirea Gării Regale din Curtea de Argeș, o adevărată bijuterie arhitecturală și un simbol al modernizării României:

          ,,Gara din Curtea de Argeș a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, dată la care a avut loc și punerea în circulație a căii ferate Pitești-Curtea de Argeș. A fost construită în mai puțin de unsprezece luni, la cererea Regelui Carol I, după planurile cunoscutului arhitect francez Andre Lecomte de Nouy, același care restaurase şi Mănăstirea Curtea de Argeș. Coordonatorul întregului ansamblu de lucrări feroviare din zonă (linia Pitești-Curtea de Argeș, superbele gări din Bascov, Merișani, Băiculești și Curtea de Argeș și alte elemente de construcție specifice) a fost eminentul inginer Elie Radu, un adevărat artizan al Căilor Ferate Române.

Clădirea Gării din Curtea de Argeș a fost declarată monument de arhitectură, având un design care o face să fie unică în România. Este o construcție extrem de frumoasă, realizată după un model original francez combinat cu elemente în stil neoromânesc, dar împodobită și cu decorațiuni care duc cu gândul la palatele din Andaluzia.

Gara a fost înființată şi cu scopul de a înlesni deplasarea membrilor familiei regale la Mănăstirea Curtea de Argeş, după alegerea acesteia drept necropolă regală de către Regele Carol I. A primit supranumele de „Gară Regală” pentru că toţi suveranii României înmormântaţi la Curtea de Argeş, cu excepția lui Carol al II-lea, au fost aduşi în oraș cu trenul.

          În perioada premergătoare anului 1989, din Gara Curtea de Argeș se expediau circa 40.000 de tone de mărfuri şi plecau 40-45.000 de călători lunar.

În prezent Gara se află în subordinea Regionalei CFR Craiova și este funcţională, la un nivel foarte redus, doar pentru transportul de persoane. Deşi este o bijuterie arhitecturală şi este amplasată la confluenţa unor drumuri importante, această clădire, care are o simbolistică specială atât pentru municipiul Curtea de Argeş, cât şi pentru istoria ţării noastre, din cauza neglijenţei autorităţilor a ajuns într-o avansată stare de degradare.

Tencuiala de pe pereți este în multe locuri căzută, plouă prin acoperiș, ceasul Paul Garnier amplasat pe fațada dinspre peroane, asemănător celui din Gara Centrală din Paris, nu mai funcționează, maiestuosul candelabru de cristal care lumina sala de așteptare, încăpere în care se ţineau cele mai frumoase baluri ale vremurilor de odinioară, a fost transferat la Regionala CFR Craiova, Gara din Curtea de Argeş pierzând astfel un element decorativ excepţional, o mărturie a unei epocii unice în istoria ţării, cea a Regalității.

Pentru a nu se vedea starea deplorabilă a clădirii, în luna decembrie 2017, cu ocazia funeraliilor Regelui Mihai I, pereții exteriori ai acesteia au fost acoperiți cu mashuri, ca să nu se vadă în ce hal a ajuns perla Căilor Ferate Române. A trecut tristul eveniment, au plecat televiziunile, au plecat şi guvernanţii, iar argeșenii au rămas cu nişte pânze care în prezent sunt parțial desprinse, atârnând dizgrațios pe una dintre cele mai reprezentative clădiri pentru istoria noastră modernă!”

          Deputatul PNL Dănuț Bica solicită guvernanților ca măcar de 10 Mai, Ziua Regalităţii, fostă zi naţională a României, să facă un gest de normalitate şi să demareze în mod real acțiunile de reabilitare și restaurare la Gara Regală din Curtea de Argeş:

          ,,În acest context, consider că reabilitarea Gării Regale din Curtea de Argeş, singurul Oraș Regal din țară şi menținerea sa în circuitul feroviar, dar şi în cel turistic, constituie o obligație morală și cel mai potrivit omagiu ce poate fi adus făuritorilor României Mari. Au fost inițiate mai multe proceduri de achiziție a serviciilor de reabilitare și restaurare a clădirii, care nu au avut nicio finalitate până în ziua de astăzi.

Primăria Municipiului Curtea de Argeş și-a exprimat în ultimii ani dorința de a prelua Gara în administrare, cu asigurarea că va păstra destinația clădirii, dar şi cu promisiunea refacerii ei. Din păcate, și aceste demersuri au rămas la faza de intenții. Din aceste motive, de peste 2 ani mă lupt să conving Guvernul să realizeze acele investiții care sunt absolut necesare pentru restaurarea acestei superbe clădiri. Am transmis interpelări repetate miniștrilor de resort și am propus amendamente în acest sens cu ocazia adoptării Legii bugetului de stat pentru anii 2018 și 2019, care, din păcate, au fost respinse prin vot de către parlamentarii PSD și ALDE.

          Cei puşi de Liviu Dragnea să conducă ţara nu sunt numai incompetenţi, ci şi cinici. Domnul Ministru Cuc s-a plimbat recent cu un tren spre litoral. De ce nu se urcă şi într-unul cel care merge de la Bucureşti la Curtea de Argeş? Ar putea astfel să înțeleagă că Gara Regală din Orașul Basarabilor nu este o haltă pe traseul unui tren local, ci un simbol al modernizării României. La funeraliile Majestăţii Sale Mihai I, mulți demnitari ai PSD și ALDE s-au înghesuit să se fotografieze la Curtea de Argeş, promițând că vor reabilita în cel mai scurt timp clădirea realizată în cea mai glorioasă perioadă din istoria ţării noastre.

A trecut un an şi jumătate de atunci şi nu au făcut NIMIC, așa cum pe noi, românii, ne consideră tot un NIMIC. Domnule Dragnea, noi nu suntem o naţiune de NIMIC!

Dacă Guvernul dumneavoastră se tot laudă că 2019 va fi un an al investiţiilor, nu îi cer să mute Carpaţii din loc, ci, în condițiile în care a demonstrat că este incapabil să implementeze proiecte noi de infrastructură, măcar să restaureze şi să conserve ceea ce au construit înaintașii noștri, adică cele mai importante clădiri de patrimoniu, printre care, la loc de cinste, se regăsește şi Gara Regală din Curtea de Argeș.”

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.