ȘOC! Ministru Șova critică realizările eminențelor PSD: Niște BUFONI! Îmi cer scuze românilor
Ultima Ora Politic

Lucian Șova primește o CERERE de Ultimă Oră. Să ia MĂSURI DURE

Lucian Șova primește o CERERE de Ultimă Oră. Să ia MĂSURI DURE

Deputatul Daniel OLTEANU (ALDE) oferă încă un exemplu al sacrificării Moldovei și îi cere ministrului Lucian Șova măsuri dure: finalizarea reabilitării DN18, amânată pentru 2019 din cauza „bugetului insuficient”

Daniel Olteanu, vicelider al Grupului parlamentar al ALDE, îi atrage atenția ministrului Transporturilor printr-o nouă interpelare, susținută de o situație concretă, cu privire la subfinanțarea cu intenție a lucrărilor de infrastructură în execuție în Moldova. „Vorbim despre autostrăzile care să facă legătura Moldovei cu vestul țării, dar constat că, până una-alta, Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi se împiedică într-un drum național”, a spus Olteanu, referindu-se la situația execuției lucrărilor pe DN18.

Mi se pare incredibil modul în care, pe de o parte, cei care au primit un vot politic, miniștrii în speță, vorbesc despre „slaba mobilizare a Antreprenorului” ca fiind cauza principală a întârzierilor pe șantierele marilor proiecte de infrastructură, iar documentele CNAIR în cazul DN18, drumul care face legătura între Bucovina și Maramureș, oferă o singură explicație pentru nefinalizarea lucrărilor: bugetul insuficient”, acuză parlamentarul de Vaslui.

Nu este prima dată când Olteanu abordează subiectul întârzierilor în reabilitarea și modernizarea DN18. La o interpelare anterioară, deputatului i s-a răspuns că responsabilitatea subfinanțării îi aparține Ministerului de Finanțe, în condițiile în care drumul care face legătura între Bucovina și Maramureș este singurul exemplu de investiție lăsată fără fonduri la nivelul CNAIR.

Ministrul Șova, rugat să ia măsuri dure cu privire la subfinanțarea celei mai importante investiții în execuție în Moldova

Parlamentarul de Vaslui acuză discrepanța dintre declarațiile oficialilor și realitatea din documentele instituțiilor din subordine, în cazul de față CNAIR. Îngrijorarea sa este sporită de faptul că, pe lângă importanța finalizării DN 18, care e, în acest moment, cea mai mare investiție a  CNAIR în execuție care să aibă legătura cu Moldova, unul dintre antreprenorii care execută lucrări pe DN 18 a câștigat și contractul pentru execuția Variantei ocolitoare Bârlad, sector care necesită mobilizare sporită.

Am așteptat rectificarea bugetară, în speranța unor vești bune. Din păcate, în septembrie, CNAIR a comunicat același lucru: buget insuficient iar în octombrie ni se transmite că finalizarea lucrărilor s-a amânat din nou, pentru 2019.

La această oră, DN18 este cea mai importantă investiție în execuție, în infrastructură, care să aibă legătură cu Moldova, cu tronsoane aflate la un grad de execuție între 30-96%. În condițiile în care știm cu toții că Moldova a fost regiunea sacrificată de la centru în domeniul investițiilor în infrastructură, faptul că nici când există șantiere deschise și disponibilitatea antreprenorilor de a lucra nu se alocă fonduri mi se pare o nedreptate mai mult decât condamnabilă.

Este firesc să mă întreb unde este sabotajul. Văd declarațiile domnului ministru Șova, pline de bune intenții, și mă lovesc apoi de acest „buget insuficient”. Văd declarațiile domnului ministru Teodorovici, că nu există probleme de finanțare, că mai avem nevoie de o autostradă ca să depășim Portugalia, apoi mă lovesc din nou de acest „buget insuficient” pentru un drum național în execuție.

Nu este prima dată când se susține că avem în CNAIR un stat în stat. Dacă există probleme de organizare la CNAIR, dacă există un sabotaj punctual cu privire la DN18, dacă e incompetență, îl rog pe domnul ministru Șova să ia cele mai drastice măsuri. Nu este posibil să avem bani blocați pe un număr de șantiere, ca urmare a „slabei mobilizări a Antreprenorului”, și să nu se lucreze acolo unde antreprenorii, culmea, companii românești, vor să lucreze, dar nu li se alocă fonduri.

Pentru mine, ca parlamentar de Vaslui, îngrijorarea este sporită de faptul că unul dintre acești antreprenori a câștigat și contractul de execuție a Variantei ocolitoare Bârlad, și îmi doresc ca această companie să beneficieze de tot frontul de lucru și tot sprijinul autorităților pentru a-și duce la bun sfârșit obligațiile”, a transmis deputatul Daniel Olteanu.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.