Metrorex are conturile blocate în urma unei datorii de 94 de milioane de lei, bani pe care transportatorul subteran trebuia să îi mai dea companiei italiene Astaldi. Italienii au câştigat o serie de procese în instanţă și își așteaptă banii, a informat Agerpres. Astaldi a încetinit drastic ritmul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou şi condiţionează realizarea acestora de recuperarea celor 94 milioane de lei, deşi Metrorex este cu plăţile la zi pentru contractul M5. În mod straniu, Metrorex știa demult că așa se va întâmpla pe Magistrala 5: conform dosarului acestui şantier, lucrările vor dura până în anul 2023! Practic, vorbim aici despre o adevărată mașină de tocat bani publici!
Șantierul Metrorex de la Eroilor are un panou de prezentare, conform legii, care spune, printre altele, ca lucrările, începute în anul 2013, vor fi finalizate… pe 30.12.2015. Suntem în anul 2019 și lucrările nu s-au terminat. De ce?
Păi, conform Autorizației de Construire cu numărul 383 din data de 26.11.2013 emisă de Primăria Municipiului București pentru realizarea lucrării Linie nouă de metrou – Magistrala 5 – tronson Drumul Taberei – Universitate, durata de execuție a lucrărilor este de 120 de luni! Adică, 10 ani!
Au trecut șase, chinuiţi, însă mai sunt 4! Cu alte cuvinte, se știa ce greutăți vor întâmpina constructorii, motiv pentru care şi-au luat o marjă de… 10 ani, dar populația a fost mințită de la început, cu termene fictive. De ce? Banii vorbesc…
Publicată de Magistrala 5 pe Miercuri, 12 august 2015