Cum au ajuns locuitorii orașului Copenhaga să prefere bicicleta 1
Cum au ajuns locuitorii orașului Copenhaga să prefere bicicleta
Externe Ultima Ora

Cum au ajuns locuitorii orașului Copenhaga să prefere bicicleta

Mulţi rezidenţi ai capitalei Danemarcei preferă bicicleta în locul automobilului, când vine vorba despre deplasările zilnice, însă o cultură prietenoasă faţă de biciclişti nu poate fi creată peste noapte, iar în cazul oraşului Copenhaga tranziţia a avut nevoie de câteva decenii, transmite CNBC.

Cum au ajuns locuitorii orașului Copenhaga să prefere bicicleta 2

„Dacă vrei să creezi un oraş prietenos cu bicicliştii, trebuie să fii sigur că este sigur să utilizezi bicicleta. În Copenhaga, copiii învaţă să pedaleze odată cu începerea şcolii, apoi merg cu bicicleta împreună cu părinţii şi, pe măsură ce cresc, continuă să folosească bicicleta”, a declarat primarul din Copenhaga, Frank Jensen.

Potrivit acestuia, 62% dintre rezidenţii capitalei Danemarcei utilizează bicicleta pentru transportul zilnic. Autorităţile au făcut eforturi pentru a construi piste care pot fi utilizate în siguranţă de biciclişti.

„În prezent, 41% din totalul călătoriilor spre muncă sau studii sunt făcute cu bicicleta în Copenhaga”, a declarat Marie Kastrup, care supervizează programul destinat promovării utilizării bicicletelor în Copenhaga, precizând că locuitorii acestui oraş au de cinci ori mai multe biciclete decât autoturisme şi aproximativ 375 de kilometri de piste pentru biciclete.

Cum au ajuns locuitorii orașului Copenhaga să prefere bicicleta 3
Piste suspendate, special construite pentru bicicliști

Obiectivul autorităţilor din Copenhaga este ca în anul 2025 oraşul să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, astfel că nu este o surpriză faptul că bicicletele joacă un rol important în acest plan.

Însă, beneficiile utilizării bicicletelor în locul autoturismelor nu se limitează doar asupra mediului, subliniază Kastrup.

„Comparativ cu alte oraşe similare din Europa şi lumea Occidentală, Copenhaga are un nivel relativ redus de congestie a traficului. Am calculat că dacă 15-20% dintre cei care utilizează în prezent bicicleta ar trece la autoturisme, pe mai multe străzi traficul s-ar bloca complet”, a spus Marie Kastrup.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.