extraterestri
Externe Știință și Tehnologie Ultima Ora

De zeci de ani, o întrebare frământă omenirea: există viaţă şi pe alte planete? Incercând să afle răspunsul, pământenii au inceput prin a desena figuri geometrice pe sol, prin a face focuri enorme sau a defrişa regiuni imense din pădurile siberiene. Ultima tentativă de a intra in contact cu extratereştrii urmează să fie pusă in practică de trei astrofizicieni din SUA şi din Franţa, care au anunţat acum câteva zile că elaborează un protocol de comunicare cu “nepământenii”.

În 1974, omenirea a trimis un mesaj în Cosmos. În 2001, extratereștrii au răspuns 1 În 1974, omenirea a trimis un mesaj în Cosmos. În 2001, extratereștrii au răspuns 2

Grupul de savanţi, condus de Dimitra Atri, de la Universitatea din Kansas, SUA, lucrează, în prezent, la protocolul METI (Mesaj către inteligenţa extraterestră), prin care omenirea să comunice cu eventualele civilizaţii de pe alte planete. Cei trei vor să testeze mesajul mai întâi pe Terra: dacă persoane din culturi diferite şi care vorbesc limbi diferite îl vor înţelege, acesta, susţin ei, va putea fi decodat şi de eventuali extratereştri. Apoi, cercetătorii intenţionează să-l trimită în spaţiu. Nu este singura încercare de acest gen.

La noiembrie 1974 a fost emis în spaţiu primul mesaj interstelar radio, de la staţia astronomică Arecibo, din Puerto Rico. Semnalul audio, cu o durată de trei minute, putea fi transpus grafic de cei care- l primeau într-o imagine formată din pătrăţele albe şi negre. Unii specialişti susţin că, în august 2001, extratereştrii ar fi răspuns apelului trimis de pe Pământ: două desene ciudate au apărut peste noapte în- tr-un lan de grâu lângă radiotelescopul Chilbolton, din Hampshire, Anglia. Văzute din avion, un desen pare să reprezinte o “faţă umanoidă”, într-un pătrat de 50×50 metri, iar al doilea, un mesaj aproape identic cu cel trimis în spaţiu în 1974, în- tr-un dreptunghi de 73×23 metri.

În 1974, omenirea a trimis un mesaj în Cosmos. În 2001, extratereștrii au răspuns 3 În 1974, omenirea a trimis un mesaj în Cosmos. În 2001, extratereștrii au răspuns 4

Nu există o explicaţie oficială

Prima declaraţie a autorităţilor din Anglia a fost că nu există nici un desen. Mai târziu, oficialităţile au anunţat că ambele imagini sunt rezultatul unor tornade. Însă, ulterior, evenimentul a fost luat la puricat de cercetători independenţi, printre cei mai cunoscuţi pe plan internaţional fiind americanii Nacy Talbott, William Levengood şi John Bruke.

În primul rând, aceştia au verificat posibilitatea ca imaginile să fi fost rodul unei farse. Ipoteza a fost contrazisă de date concrete: acel chip umanoid este o realizare atât de complexă, încât este imposibil să poată fi făcut într- o singură noapte. Pe de altă parte, informaţiile despre mesajul trimis de pământeni de la Arecibo nu erau la îndemâna oricui şi este puţin probabil ca astronomii care ştiau de el să se fi apucat să facă desene atât de mari şi de complicate în lanurile de grâu. Până acum nu există o explicaţie oficială coerentă pentru acest eveniment, dar, neoficial, cei ce au cercetat fenomenul sunt convinşi că vorbim despre un mesaj extraterestru.

«Studiez imaginile din lanuri de mai bine de 30 de ani»

Desene uriaşe, de diferite forme, în lanurile de cereale au apărut frecvent în diverse zone ale lumii, în ultimii zeci de ani. Mulţi artişti plastici au încercat să demonstreze că desenele pot făcute de mâna omului, dar niciodată nu s-au putut realiza experimental imagini de o asemenea complexitate într-o singură noapte. “Studiez fotografiile imaginilor din lanurile de cereale de mai bine de trei decenii. Ceea ce puţină lume ştie este că acest tip de mesaje a apărut şi pe nisipul din deşerturi, în straturi de zăpadă sau în gheaţă. Mai mult, în anul 1950 s-a observat, prin intermediul unor telescoape puternice, o imensă literă «M» pe suprafaţa planetei Marte. Imediat, grupuri de astronomi ce erau în solda Pentagonului au spus că semnul este real, dar nu e vorba de «M», ci de «W», adică iniţiala cuvântului război (n.r. – war, în limba engleză). După câteva luni, semnul marţian misterios a dispărut, într-o singură noapte”, ne-a spus generalul de brigadă dr. Emil Străinu, directorul Centrului de Cercetări Ufologice şi Psihotronice din Bucureşti.

Ne-au trimis un semnal?

Generalul crede că imaginile de la Chilbolton ar putea fi răspunsuri la mesajul trimis de către cercetătorii pământeni, în 1974. “Aceste imagini ar putea fi realizate prin fascicule de unde infoenergetice, o civilizaţie extraterestră semnalizându-ne astfel existenţa sa, în încercarea de a stabili un contact cu noi”, a încheiat Emil Străinu.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.