INCREDIBIL. FACEM CĂI FERATE DE 10.000 DE ORI MAI SCUMP DECÂT POLONIA!
 Peste 1.500 de polițiști acționează la trecerile de cale ferată. 30 de accidente în acest an
Economic Politic Social Ultima Ora

Pun ”șine de aur”! Calea ferată care va lega Bucureștiul de Otopeni va fi de 10 ori mai scumpă decât media europeană

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA pune la bătaie 591.883.390 lei, cu TVA, pentru conectarea Aeroportului Otopeni cu linia de cale ferată existentă deja și care face legătura cu Gara de Nord.

Lucrările de investiţii presupun construirea a 2 km de cale ferata în plus faţă de cea existentă, a unui pasaj subteran sub DN1 şi a unei gari în interiorul aeroportului Otopeni şi urmează a se desfăşura pe parcursul a 14 luni – 2 luni proiectare şi 12 luni realizarea propriu-zisă a lucrărilor care vor avea, tot conform contractului, o garanţie de 60 de luni. Acum, pe românește, acestă lucrare va costa 64.335.151 de euro/kilometru.

În cadrul unui proiect finanţat de către Banca Europeană de Investiţii (BEI), Polonia a modernizat 66 de kilometri de cale ferată dublă electrificată pentru o circulaţie a trenurilor de călători la o viteză de 160 kilometri la oră, la un cost total de 390 milioane euro, potrivit fişei proiectului de pe site-ul BEI. Media este de 6 milioane euro pe kilometru.

Anunţul CFR vine în contextul în care, în septembrie 2014, Bucureştiul a obţinut de la UEFA dreptul de a organiza patru meciuri la Campionatul European din 2020 – trei în faza grupelor și unul din optimile de finală.

Pentru asta, Guvernul Ponta şi-a luat angajamentul că va lega Aeroportul Otopeni de oraş prin mijloace de transport în comun şi că va face legături prin autostrăzi cu ieşirile din ţară.

Ideea legării căii ferate cu aeroportul Otopeni a fost resuscitată în 2016 şi apoi reabandonată în favoarea construirii liniei de metrou. Cele mai optimiste estimări arătau că aceasta ar fi fost finalizată abia ăn 2023 şi ar fi costat de cel putin 13 ori mai mult decât reabilitarea şi extinderea căii ferate.

Faptul că CFR se grăbeşte extrem de mult o demonstrează condiţiile pe care le cere compania feroviară prin caietul de sarcinu. La alegerea firmei care se va ocupa de realizarea legătorii cu Gara de Nord, comisia de evaluare va lua în calcul oferta financiară doar în proporţie de 40%. ADICĂ NU VA CONTA COSTUL, ÎI ÎMBRĂCĂM ÎN BANI PE CONSTRUCTORI, DACĂ SUNT CEI CARE TREBUIE…

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.