Cum s-a impus pe piață și a reușit să supraviețuiască timp de 30 de ani compania Austral Trade
Cum s-a impus pe piață și a reușit să supraviețuiască timp de 30 de ani compania Austral Trade
Economic Ultima Ora

Business românesc de succes în domeniul biroticii și papetăriei. Cum s-a impus pe piață și a reușit să supraviețuiască timp de 30 de ani compania Austral Trade

Business românesc de succes în domeniul biroticii și papetăriei. Cum s-a impus pe piață și a reușit să supraviețuiască timp de 30 de ani compania Austral Trade

67.000 de clienți @ Peste 1,75 milioane de comenzi @ Peste 66 de milioane de produse livrate @ Livrări în maximum 48 de ore @ Afaceri de peste 21 de milioane de euro în 2022 și 200 de angajați

În urmă cu 30 de ani, pe 29 martie 1993, se puneau bazele a ceea ce înseamnă astăzi Austral Trade, jucător important în top 3 de pe piața de birotică și papetărie.

Fondatorii români ai companiei, George Anghel și Andrei Iurov, alături de co-fondatorul Ileana Anghel, au dezvoltat afacerea de la zero și au ajuns acum să dețină grupul Austral din care fac parte și alte două companii, specializate pe canale de distribuție.

Acestea însumează un număr de aproximativ 200 de angajați și au o cifră de afaceri de peste 120 de milioane de lei înregistrată în anul 2022.

Fondatorii declară că dezvoltarea companiei în acești ani s-a bazat pe flexibilitate și deschidere către nevoile clienților, în primul rând, compania trecând de la statutul de simplu furnizor de produse de birotică și papetărie la cel de integrator de soluții pentru birou.

Portofoliul de produse a cunoscut o extindere constantă, oferind în prezent inclusiv produse IT&C, produse de curățenie și protecția muncii, cadouri corporate, soluții Cloud, servicii de livrare flori sau fructe la birou și alte soluții personalizate.

Această capacitate de adaptare la nevoile pieței au transformat Austral Trade într-un furnizor de tipul One-Stop-Shop, care promite clienților săi să ofere tot ce au nevoie pentru desfășurarea activității la birou și nu numai.

Efectul pandemiei și tranziția spre digitalizare

În ultimii ani, constrânși de evoluțiile tehnologice, dar și de impactul unor evenimente globale, așa cum a fost pandemia din 2020 – 2022, am schimbat, practic, paradigma business-ului, în sensul că nu mai oferim clienților doar produse din catalogul nostru, ci încercăm să ne adaptăm oferta la nevoile lor.

Prin urmare, papetăria clasică, gama de produse cu care am început business-ul, a scăzut gradual ca pondere în cifra noastră de afaceri, până în jurul a 70%”, declară George Anghel, fondator și CEO Austral.

George Anghel, fondator și CEO Austral
George Anghel, fondator și CEO Austral

Focusul pe nevoile clienților a fost premisa de la care a luat naștere compania, Andrei Iurov, unul dintre fondatori, declarând: “În anii de început, am plecat de la o nevoie observată în piață în rândul studenților și al profesorilor, care nu aveau de unde să cumpere rechizite, așa că am căutat ce le trebuia și le-am livrat acolo unde aveau nevoie.

Același lucru face și Austral acum, dar la cu totul alt nivel. Atunci, teama era că nu vom mai avea ce vinde, deoarece importatorii erau foarte puțini și nu aveau game bine dezvoltate.

Acela a fost punctul în care am decis să importam chiar noi, și am plecat cu autocarul la târgul de la Frankfurt, în ianuarie 1994. De acolo ne-am întors cu furnizori serioși, nume mari pe care le-am adus în România, unii dintre ei fiind alături de noi și astăzi.”

Trecând prin provocările pieței, cei 30 de ani în cifre s-ar traduce prin 67.000 de clienți care au avut încredere în Austral, cu peste 1.75 de milioane de comenzi și peste 166 de milioane de produse livrate. Ultimul an a fost încheiat cu 99% dintre livrări efectuate în 48 de ore, dintre acestea 84% fiind livrate chiar în mai puțin de 24 de ore, mulțumită depozitului propriu care permite stocuri consistente.

Toate acestea cu un procent de neconformități în procesarea comenzilor de doar 0.67% și cu clienți care apreciază atât relația cu echipa Austral, cât și calitatea produselor.

Cel mai mult mă bucură să văd după acești 30 de ani că există o echipă entuziastă, că oamenii sunt prieteni și dezvoltă relații de calitate și cu clienții sau partenerii Austral.

Ce mi se mai pare foarte important este că una dintre valorile noastre a fost să aducem pe piață pixuri care chiar scriu, hârtie care are chiar 80g/mp, capsatoare de calitate care chiar capsează.

Dacă în anii ‘90 puteai vinde orice, piața fiind plină de produse de calitate îndoielnică, noi am ales să aducem produse de bună calitate încă de la început. Eu, care obișnuiam să scriu mult și încă îmi place să scriu, sunt în continuare sensibilă la rollerele Schneider și caietele Clairefontaine”, ne declară Ileana Anghel, co-fondator Austral Trade.

Compania Austral Trade continuă să se dezvolte adaptându-și în permanență oferta și canalele de distribuție la nevoile clienților săi și la condițiile obiective din piață.

Momente-cheie din istoria  Austral

1993 – primul sediu în București, prima factură

1995 – prima mașină de livrare de dimensiuni mai mari (dubă Mercedes)

1996 – Austral devine importator unic Schneider în România

1999 – se tipărește primul catalog Austral

2003 – obține Certificarea ISO 9001

2005 – se adoptă sistemul integrat de gestiune electronică Austral ERP

2006 – devine distribuitor concentrat exclusiv B2B

2010 – obține certificările ISO 14001 si OHSAS 18001 și se lansează proiectul Papetarie.ro

2012 – Austral este în top 3 companii de birotică și papetărie, cu o cifră de afaceri de 9.7 milioane euro

2016 – site nou cu functionalități B2B dezvoltate special pentru clienții mari

2017 – se renunță la catalogul printat și se trece la prima variantă de catalog interactiv

2018 – se lansează noi servicii în portofoliul Austral: livrare flori, soluții Cloud și soluții e-commerce

2019 – se lansează prima broșură #FiiVerde cu produse eco-friendly

2021 – 70% dintre comenzi sunt automatizate

2022 – grupul de firme Austral Trade depășește cifra de afaceri de 21 de milioane de euro

2023 – Austral sărbătorește 30 de ani de existență pe piața din România

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.