PSD face UN DRUM EXPRES la costuri de DOUĂ AUTOSTRAZI
Economic Politic Social Ultima Ora

PSD face UN DRUM EXPRES la costuri de DOUĂ AUTOSTRAZI

Poporul se tot plânge că PSD nu face căi rutiere… Ia d-aici, drumuri: Guvernul Dăcilă a bătut palma pentru un drum expres, dar ce spunem noi ”expres”, ”super-expres”, cât două autostrăzi! 

Potrivit unui comunicat transmis, luni, de CNAIR, directorul Narcis Neaga a semnat, la Craiova, primele trei contracte pentru proiectarea și execuția a trei loturi ale drumului expres Pitești – Craiova. Adică unn drum expres realizat la șes.

Tronsonul 1, cu o lungime de 17,7 kilometri, se întinde între km 0+000 și km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire nord a orașului Craiova, iar ca punct final limita județelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Tierra Scavi S.p.A. va realiza tronsonul 1, valoarea contractului fiind de 76 milioane euro fără TVA.

Tronsonul 2, cu o lungime de 39,85 kilometri, este împărţit în două loturi și se întinde între km 17+700 și km 57+550, având ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecția cu DN 65B în zona localității Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare. Prin execuția primului lot se va face decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin execuția lotului al doilea se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirecționarea traficului greu în afara acestor localități.

Valoarea contractului în cazul primului lot al tronsonului 2 este de 141 milioane euro fără TVA, iar în cazul celui de-al doilea lot de 168 milioane euro fără TVA. Tronsonul 2 va fi realizat de Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL.

Durata de realizare a acestor contracte este de 36 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.

Asta însemană că primul tronson, cu o lungime de 17,7 kilometri, va costa 5,2 milioane de euro pe kilometru, cu tot cu TVA.

Al doilea tronson va costa 9,3 de milioane de euro/kilometru, cu tot cu TVA.

Standardele de cost al unei autostrăzi în România sunt de 4,52 milioane de euro la șes (cu tot cu TVA). Asta conform Hotărârii nr. 1394/2010 privind standardele de cost pentru obiective de investiții finanțate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport.

În jurul României, autostrăzile au costat între 2 milioane de euro/km la șes, până la 12 milioane de euro/km la munte. Apropo, A1, între Pitești și Sibiu va costa 27 de milioane de euro/km. În fine…

Unu: după cum vedeți, prețurile acestui drum expres, între Pitești și Craiova, sunt duble față de autostradă! De ce nu se face autostradă?

Doi: veți spune că Ordonanța a fost abrogată în 20 septembrie 2018! Păi, da, dar ce a fost pus în locul ei? Nimic! Ca atare, nu avem altă raportare decât datele aceste Ordonanțe și, desigur, datele din țările europene. Nu cumva s-a aborgat standardul pentru a nu mai avea raportare la nimic?

Oricum, toate aceste date conduc către aceeași concluzie: PSD face un drum expres la costuri de două autostrăzi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

loading...

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.

Folosim cookie-uri pentru a va asigura o interactiune cat mai buna cu site-ul. Prin continuarea navigarii permiteti utilizarea cookie-urilor. Sunt de acord Detalii