Banca Mondiala - 50 de milioane de euro pentru infrastructura de urgență și răspuns la dezastre din România
Economic Politic Social Ultima Ora

Bâlbele ministrului Transporturilor au enervat Banca Mondială

Banca Mondială (BM) a transmis că „nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor privind colaborarea pentru autostrada Ploiești-Brașov”, după ce ministrul Lucian Șova anunțase renunțarea la unitatea de proiect administrată împreună cu BM.

Într-o ședință de lucru a Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, desfășurată joi, la Sinaia, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat că statul român se pregătește să renunțe la unitatea de proiect administrată împreună cu Banca Mondială pentru pregătirea documentației autostrăzii Comarnic-Brașov în vederea organizării licitației de execuție.

Reprezentanții în România ai Băncii Mondiale au transmis următoarele: „Banca Mondială nu a primit o notificare oficială din partea Ministerului Transporturilor din România privind colaborarea pe proiectul de autostradă Ploiești-Brașov. Îmbunătățirea infrastructurii rutiere a României rămâne o prioritate majoră de dezvoltare și este esențială pentru atragerea investițiilor și stimularea competitivității țării. Dacă intervin schimbări sau o informare oficială, vă vom comunica”.

Președintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților, Lucian Bode, a confirmat anunțul făcut la Sinaia de ministrul Lucian Șova, considerând afirmațiile acestuia ca fiind „informația-bombă” a întâlnirii. „Printre principalele subiecte discutate s-au numărat reabilitarea și dezvoltarea infrastructurii de transport rutier național din zona central-estică a României. Cel mai important punct de pe agendă fost însă reprezentat de epopeea construcției autostrăzii Comarnic-Brașov, care, încă din 2002, a avut mai multe tentative de materializare, din păcate, toate eșuate. Anunțul Ministrului Transporturilor, Lucian Șova, prin care statul român se pregătește să renunțe la unitatea de proiect administrată împreună cu Banca Mondială pentru pregătirea documentației autostrăzii Comarnic-Brașov în vederea organizării licitației de execuție reprezintă de departe informația-bombă a acestei întâlniri”, a arătat Lucian Bode.

„Acest acord cu Banca Mondială, anunțat de fostul premier Tudose în 2017 ca fiind soluția salvatoare identificată pentru concretizarea acestui proiect major de infrastructură rutieră determină ca proiectul autostrăzii să fie reluat de la zero într-o formulă de parteneriat public-privat”. De asemenea, „acest acord la care se renunță își propunea printre altele și fundamentarea unui plan pentru eficientizarea activității CNIR, dar și adoptarea unei strategii de finanțare a rețelei de infrastructură rutieră. În acest context, sunt foarte curios cu privire la perspectivele acestui proiect, dar mai ales la șansele lui de implementare într-un orizont de timp cât mai apropiat”, a mai menționat președintele Comisiei de Transporturi.

Voi ce părere aveți? Așteptăm comentariile voastre mai jos.